به گزارش صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در جلسه هیئت امنای گلزار شهدای ماسال که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد با اشاره به جلسات هماهنگی قبلی جهت احداث یادمان گلزار شهداء، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، عملیات اجرایی این یادمان از هفته بعد آغاز […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در جلسه هیئت امنای گلزار شهدای ماسال که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد با اشاره به جلسات هماهنگی قبلی جهت احداث یادمان گلزار شهداء، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، عملیات اجرایی این یادمان از هفته بعد آغاز می شود و در راستای جذب کمک های مردمی و خیرین برای احداث این یادمان شماره حساب مشترکی از سوی سپاه و اعضای هیئت امنا افتتاح شده که مشتاقان مشارکت در این امر مقدس می توانند کمک های خود را به این حساب واریز نمایند.
وی با بیان اینکه موقعیت گلزار شهدای گمنام ماسال در ورودی شهر ماسال و در مسیر میهمانان و گردشگران قرار دارد، افزود: در فاز اول این پروژه ابتدای یادمان شهدای گمنام احداث می شود و انشاءالله در فازهای بعدی در نظر داریم باغ موزه و نمایشگاه دفاع مقدس را در این مکان احداث نماییم.
فرماندار ماسال ادمه داد: تا کنون بسیاری از خیرین شهرستان برای مشارکت در احداث این یادمان اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم همچنان همه مردم در این حرکت الهی مشارکت نمایند.
مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه از توفیقات زندگی من همرزم بودن با رزمندگان ماسالی است افزود: به جرات می توانم قسم یاد کنم که بسیاری از این رزمندگان و شهدای ماسال در سطح کشور بی نظیر بودند.
سرهنگ بایرامی با اشاره به توریستی بودن منطقه ماسال و موقعیت فوق العاده گلزار شهدای گمنام شهر ماسال، تاکید کرد: یادمان شهدای گمنام ماسال می تواند فضای مناسبی برای معنویت گردشگران و در عین حال در نظر گرفتن امکانات فرهنگی و رفاهی برای گردشگران و شهروندان باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان گیلان ۴۸ یادمان شهدای گمنام در ۴۸ نقطه استان احداث شده است، تصریح کرد: استان گیلان بدین لحاظ از جمله استان های پیشرو است.
مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان قرار داشتن شهر ماسال در زمره شهرهای بسیار جذاب و گردشگرپذیر کشور را در کنار قرار داشتن گلزار شهدای ماسال در ورودی شهر را از مزیت های بسیار حائز اهمیت این گلزار برشمرد و خاطر نشان کرد: یادمان شهدای گمنام ماسال این پتانسیل را دارد که به عنوان یک مرکز فرهنگی پویا و تاثیرگزار مطرح شود.
سرهنگ بایرامی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس میراث گرانبهای ملت ایران است و باید این میراث را برای آیندگان حفظ نماییم، تصریح کرد: پدران و مادران شهداء گنجینه های عظیم ما هستند که باید قدردان آنان باشیم و بسیاری از خاطرات شفاهی جنگ و شهداء در دل این والدین شهداء نهفته است که باید آن را مستند نماییم.
در پایان این جلسه احکام اعضای هیئت امنای یادمان شهدای گمنام ماسال به صورت رسمی به آنان اهداء شد.
وی با افتخار آمیز خواندن کارنامه استان گیلان در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: سوژه های بسیار جذابی از خاطرات و جانفشانی شهداء و رزمندگان گیلانی برای استفاده هنرمندان و خبرنگاران وجود دارد که باید این موارد را ثبت و نگهداری نماییم و در همین راستا پویش عمومی ثبت خاطرات و اسناد شهداء به زودی راه اندازی می شود.