به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و میثاق با امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای شهر رشت اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است و مقام معظم رهبری در […]

به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و میثاق با امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای شهر رشت اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است و مقام معظم رهبری در بسیاری از نشست های عمومی و جلسه ها با مردم و مسئولان این موضوع را به صورت گسترده و روشن مطرح کردند.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را تضمین کننده حیات طیبه جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: فاصله از مبانی دینی سبب ویرانگری در عرصه های اجتماعی جامعه اسلامی شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دریای گسترده و مواج کارهای خوب در کلام امیرالمومنین علی(ع) است، تصریح کرد: جهاد قطره ای در برابر امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله فلاحتی به بلند شدن ناله تمام نیروهای ارزشی، وفادار به انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران نسبت به لجام گسیختگی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: بازسازی جنگ دستاویزی برای بعضی از اشخاص در به فراموشی سپردن امر به معروف و نهی از منکر شد.
وی با تاکید براینکه ما ماموریم خود را فدای ارزش های دینی کنیم، بیان کرد: قرآن ۴ وظیفه را به عهده تشکیل دهندگان حکومت اسلامی قرار داده و نخستین آن اقامه نماز است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، پرداخت زکات برای برطرف کردن مشکل دردمندان را دومین وظیفه حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف حکومت اسلامی از نگاه قرآن است.

 برای سنگ و چوب وزیر داریم اما برای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ای نداریم


آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آیا برای بعضی از متولیان جامعه اسلامی ننگ نیست که فرایض الهی مغفول واقع شود، اظهار کرد: برای سنگ و چوب وزیر داریم اما برای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ای ایجاد نشده است.
وی، خواستار توجه و واکنش مسئولان و اقشار مختلف جامعه نسبت به بی بندوباری و بی عفتی در جامعه شد و افزود: بعضی از خانواده ها در جامعه از بدحجابی و بی حجابی فراتر رفته و دارند به عریانی می رسند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مساله اعتقادی است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب می شود اشرار بر جامعه حاکم نشوند.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: پس از پیامبر گرامی اسلام(ص)، نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی حادثه کربلا را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن قدر بی بدیل است که خدای متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است، تصریح کرد: امت بهتر آن امتی است که دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم در پاک کردن جامعه از آلودگی ها تاکید کرد و گفت: یقین دارم مردم گیلان عاقل و ولایتمدار هستند و اگر کسانی بخواهند در مقابل منکرات اقدام کنند آنها را می پذیرند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به عده ای هتاک، مانکن و ابزار دشمن در جامعه، اظهار کرد: مانکن ها، هتاک ها و مروجان ابتذال در جامعه بدانند از امروز میدان آرامی برای هنجارشکنان و هتاک ها در بین مردم وجود نخواهد داشت.
وی با قدردانی از دستگاه قضا که در راس آن رجل انقلابی قرار دارد، بیان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم در رسیدگی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر سریع تر اقدام کنند.


امر به معروف باید از اداره ها آغاز شود
دادستان شهرستان رشت نیز در اجتماع مذکور به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: گروه هایی عاملانه تلاش می کنند تا چهره رشت و گیلان را نازیبا نشان دهند.
حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه نمی خواهیم چهره اسلام را خشن نشان دهیم، تصریح کرد: اما باید نسبت به بوم گردی حساس باشیم بنابراین در جامعه اسلامی نیاز مبرم به امر به معروف و نهی از منکر داریم و این فریضه در گام نخست باید از اداره ها آغاز شود.

تشکیل ۲ هزار گروه مقاومت تذکر لسانی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در اجتماع مذکور، بقای انقلاب اسلامی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج تعداد ۲ هزار گروه مقاومت در راستای تذکر لسانی و عملی در استان تشکیل داده است.
سردار محمد عبدالله پور به حدود ۲۲ هزار نفر گشت در محله های گیلان توسط نیروهای بسیجی در طول هفته خبر داد و بیان کرد: برخورد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باید در مورد حجاب انجام شود.


برخورد با ۲۸ هزار بد حجاب در گیلان
فرمانده انتظامی گیلان نیز از برخورد با ۲۸ هزار و ۲۳۸ نفر بانوان بد حجاب از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از افراد مذکور به امنیت اخلاقی هدایت شدند و از آنها تعهد گرفت شد ضمن اینکه برای ۶۴ نفر تشکیل پرونده قضایی تشکیل شده است.
سردار محمدرضا اسحاقی با اشاره به توقیف ۵۸۷ خودرو در حوزه آلودگی صوتی و حرکات غیر متعارف از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان، بیان کرد: نرم افزار ۱ و ۲ ناظر به منظور رصد خودروها و مکان های عمومی در راستای کشف حجاب تهیه شده و در آینده ناظر ۳ برای اشخاص در خیابان ها تهیه می شود.


مطالبه گری از مسئولان رویکرد جدید ستاد امر به معروف گیلان
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در اجتماع مذکور با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولان استان از رویکردهای این ستاد است، اظهار کرد: حمایت از تمام موسسه ها و مجموعه های مردمی از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است و در این راستا از استاندار می خواهیم بودجه مناسب و ویژه ای برای آن اختصاص داده شود.
حسن کربلایی بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: تمام مردم حق دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و ویژه گروه خاصی نیست.
انتهای پیام/