صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش ، اظهار کرد: از محل منابع رفع موانع و رونق تولید سال ۹۷ در استان گیلان، ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار دارد که تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان آن جذب شده است. وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحدهای تولیدی با اولویت سرمایه در گردش و طرح توسعه واحدها […]

 صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش ، اظهار کرد: از محل منابع رفع موانع و رونق تولید سال ۹۷ در استان گیلان، ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار دارد که تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحدهای تولیدی با اولویت سرمایه در گردش و طرح توسعه واحدها اختصاص یافته است، ادامه داد: علاوه بر مبلغ جذب شده، بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر به بانک ها معرفی شده اند که در صورت نهایی شدن، رقم جذب شده به ۱۰۱۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی افزود: سهم شهرستان مرزی بندر آستارا از این رقم ۲۹ میلیارد تومان است که این شهرستان تاکنون فقط ۸۰۰ میلیون تومان را جذب کرده است.

دلق پوش در بخش دیگر سخنان خود از اعتبارات سال جاری سخن گفت و توضیح داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای سال جاری هم رقمی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان را در اختیار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۷ در حوزه صنعت، ۳۷۳ میلیارد تومان منابع در اختیار داریم که باید در اسرع وقت جذب شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در بخش دیگر سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه در سال رونق تولید نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود، خاطرنشان کرد: در کل استان گیلان، ۳ هزار واحد تولیدی فعال و نیمه فعال وجود دارد که ۸۵ هزار نفر در آنها به شکل مستقیم شاغل هستند.

وی افزود: در صورت تکمیل واحدهای جدید و فعال شدن همه بخش های واحدهای نیمه فعال، ۲۵ هزار شغل جدید در گیلان ایجاد خواهد شد که سهم بسیار بزرگی از اشتغال استان است.