به گزارش صفیر گیلان– سرپرست پلیس فتا استان گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌‌های دیوار و شیپور و یا سایت‌های مشابه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگرفته و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرگرد ” ایرج پورمستمند ” در تشریح این خبر بیان […]

به گزارش صفیر گیلان– سرپرست پلیس فتا استان گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌‌های دیوار و شیپور و یا سایت‌های مشابه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگرفته و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرگرد ” ایرج پورمستمند ” در تشریح این خبر بیان داشت: برخی افراد سودجو با درج آگهی دروغین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی شیپور و دیوار اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه برای رزرو کالا را می‌کنند، سپس علاوه بر اینکه هیچگونه کالایی رد و بدل نمی‌شود فرد کلاهبردار نیز به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در روش دیگر کلاهبرداران خود را در نقش خریدار لوازم جا می‌زنند و درخواست اطلاعات درج شده در کارت بانکی و رمز دوم کارت برای واریز اینترنتی وجه را دارند و پس از دریافت اطلاعات اقدام به برداشت وج می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه فروش لوازم سرقتی در شیپور و دیوار یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان است افزود: سارقان در ظاهر فروشنده و صاحب کالا، کالاهای سرقتی را در اپلیکیشن‌های شیپور و دیوار به فروش می‌گذارند.
سرگرد پورمستمند خطاب به شهروندان اظهار داشت: هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور و سایت‌های مشابه آن به راحتی به تبلیغات فریبکارانه اعتماد نکرده و مراقبت‌‌های لازم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه نظارت کامل و دقیقی از سوی مسؤولان این سایت‌ها در کنترل دقیق بر آگهی که بر روی سایتشان بارگذاری می‌شود وجود ندارد و لازم است هرچه سریعتر مدیران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی نظارت بهتر و دقیق‌تری برای ثبت آگهی داشته تا از این دسته کلاهبرداری‌ها آسیب کمتری به شهروندان برسد.
سرپرست پلیس فتا یاد آور شد: در واریز وج از طریق فروشنده و یا خریدار به حساب شما، به حضور در جلو دستگاه خودپرداز یا ارائه اطلاعات حساس کارت بانکی نیاز نیست و فقط با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب بانکی پرداخت به راحتی صورت می‌گیرد.
سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان خبره پلیس فتا بصورت شبانه روزی فعالیت کلاهبرداران را زیر نظر گرفته و هموطنان در صورت مواجهه با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.