اختصاص/صفیر گیلان؛فرماندار شفت در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیر عامل برق منطقه ای گیلان برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید،تصریح کرد: تأکیدات رهبری به اقتصاد و معیشت مردم قابل توجه است وشهرستان شفت در حوزه کشاورزی بر اساس آمار بخشی از […]

اختصاص/صفیر گیلان؛فرماندار شفت در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیر عامل برق منطقه ای گیلان برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید،تصریح کرد: تأکیدات رهبری به اقتصاد و معیشت مردم قابل توجه است وشهرستان شفت در حوزه کشاورزی بر اساس آمار بخشی از سبد غذایی مردم استان گیلان را تأمین می‌کنند.
محمدرضا محسنی با تأکید بر لزوم معرفی ظرفیت شهرستان شفت از سوی اصحاب رسانه و اهل قلم، افزود: متأسفانه شهرستان شفت  با داشتن ظرفیتهای کشاورزی هنوز خوب معرفی نشده است در حالی که معرفی ظرفیت بازگشت جمعیت مهاجر را به روستاها در بر دارد..
وی در ادامه به فشارهای آمریکا برای کشیدن ایران به پای میز مذاکره اشاره کرد و گفت: در جنگ اقتصادی  دشمن مردم با وجود مشکلات ایستادگی کرده در سوی دیگر مسئولان ‬نیز باید تلاش خود را برای حل مشکلات بیشتر کنند.
فرماندار شفت با بیان اینکه در فضای کنونی کشور با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت، رسانه و اصحاب قلم باید به دور از در نظر گرفتن دیدگاه سیاسی خود مدیران و دستگاه‌ها را مورد نقد قرار دهند، اظهار کرد: خدمات دولت خدمات نظام است باید با درک شرایط خاص امروز در سایه تعامل و مشارکت زمینه‌های لازم برای ایجاد فضای امید در جامعه را فراهم کنیم.
iفرماندار شفت بلبل ابادی
محسنی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت دستور العمل های ابلاغی، افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندی که دستور ریاست جمهوری است هنوز تعدادی از ادارات در زمینه راه اندازی میز خدمت اقدام نکرده‌اند ظرف مدت دو هفته آینده گزارش لازم از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به فرمانداری ارسال شود.
وی تاکید کرد؛از نقد و انتقاد استقبال می کنیم ولی این نقد باید در فضای مدیریتی باشد نه فضای پراکنده  و به دور از عرف و …
ایشان خواستار شد تا در سایه تعامل -مشارکت و ایجاد فضای امید با تذکرات بجا و صحیح و مشورت گامی بلند در راستای اهداف انقلاب و نظام و دولت بر داشته شود تا شاهد توسعه باشیم.
فرماندار شفت به ابلاغ اعتبار ۲۰ میلیاردی برای اجرای پروژه ملاسرا به شفت از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان، بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان نیز اعتبار برای ساخت دو پل در چوبر و بداب از محل اعتبارات استانی نیز در نظر گرفته شده است.
 فرماندار شفت از اعطای تسهیلات ۵ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال خبر داد و گفت: ما در بحث اشتغال به ویژه در حوزه کشاورزی از جمله نوغانداری-زنبور عسل و گلاب گیری حرفها برای گفتن داریم.
ایشان از افزایش تولید پیله نوغان از ۷۵ تن در سال ۹۵ به ۹۵ تن در سال ۹۷ اشاره و افزود: امسال با توجه به میزان جعبه های تخم نوغان ما ۱۲۵ تن پیله خواهیم داشت که این خود نشانه افزایش تولید در این حوزه از کشاورزی است.فرماندار شفت از لایه روبی آب بندانها بعد از فصل زراعی خبر داد و گفت: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است.
/زلیخا صفری