به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش ائمه جمعه استان با خدا قوت به امامان جمعه اظهار کرد: ائمه جمعه مبلغان آیین دین خدا و اسلام عزیز هستند. وی به مورد هدف قرار گرفتن ائمه جمعه در مقابل کسانی که حکومت مبتنی بر اسلام را نمی خواهند، اشاره کرد و افزود: خدای […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش ائمه جمعه استان با خدا قوت به امامان جمعه اظهار کرد: ائمه جمعه مبلغان آیین دین خدا و اسلام عزیز هستند.
وی به مورد هدف قرار گرفتن ائمه جمعه در مقابل کسانی که حکومت مبتنی بر اسلام را نمی خواهند، اشاره کرد و افزود: خدای متعال توفیق تبیین معارف اهل بیت(ع) را به ائمه جمعه دهد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه جرقه احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان زده شده است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فرمایش های مقام معظم رهبری موج می زند.
آیت الله فلاحتی، امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام علی(ع) را از تمام واجب های الهی حتی از جهاد بالاتر دانست و بیان کرد: نماز و عبادت های دیگر در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: از نخستین های ملتی که خدا توفیق تشکیل حکومت اسلامی به آنها می دهد این است که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

 فرهنگ و توجه به معارف دین خدا زیربنای جامعه اسلامی
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه توجه به اقتصاد و معیشت مردم خوب است، خاطرنشان کرد: اما زیربنای جامعه اسلامی فرهنگ و توجه به معارف دین خدا است.
آیت الله فلاحتی بر عملیاتی کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در راس فرامین تمام انبیای الهی قرار دارد.
وی یادآور شد: امروز اینکه بعضی مروج ولنگاری در جامعه هستند و بعضی دیگر تبعیت از ولنگاری می کنند، نشان می دهد جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در برابر دریا است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر پس از جنگ متولیان امر در راستای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کردند اکنون شاهد ولنگاری در جامعه نبودیم، اظهار کرد: تنها امر به معروف و نهی از منکر برخورد با بی حجابی و بد حجابی نیست اما اکنون بناست روی یک موضوع کار شود.

همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر با همکاری مسئولان و نهادها
آیت الله فلاحتی برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مقابله با ولنگاری و بی بندوباری در جامعه را ۲ مطالبه مردم از مسئولان ذکر کرد و افزود: البته تمام مسئولان دولتی طالب این موضوع هستند که ولنگاری ها باید درست شود و امر به معروف و نهی از منکر به اجرا در آید اما در روش های آن حرف دارند.
وی با تاکید براینکه واجب امر به معروف و نهی از منکر را همگانی کنید، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را همان طور که نماز و روزه همگانی است، همگانی کنید تا هر فردی این جرات را به خود دهد اگر منکری را مشاهده کرد آن را تذکر دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، رفتار و گفتار عالمان دین را برای مردم الگو دانست و تصریح کرد: مطالبه مردم تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید عالمانه، هوشمندانه، مدبرانه و دلسوزانه باشد، گفت: مردم را باید یاری کنیم و در مسیر آوریم.
وی از اجتماع ماهانه آمران به معروف و ناهیان از منکر در گیلان خبر داد و یادآور شد: ائمه جمعه کشور از احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان خوشحال شدند ضمن اینکه فضای خوب و عطرآگین از احیای این فریضه الهی در استان ایجاد شده است.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اجازه نخواهیم داد فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضعیف شده یا به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: بنا داریم فرهنگ عفاف و حجاب را در سایه امر به معروف و نهی از منکر در گیلان اجرا کنیم.
آیت الله فلاحتی به مسئولیت عالمان دین در تربیت انسان ها اشاره کرد و افزود: همه بدانند تا زنده ایم می خواهیم احکام الهی را بین بندگان خدا عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: عده ای مانکن، ابزار دشمن و عامل بی بندوباری در جامعه محسوب می شوند اما تمام مردم اینگونه نیستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به اقدام های خوب انجام شده در مسائل اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای پسماند استان اختصاص داده شده است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر توجه ائمه جمعه به جوانان، بیان کرد: جوانان ما تشنه محبت هستند و به جوانان احترام کنید.
وی، خواستار بیان پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه توسط ائمه جمعه گیلان شد و اظهار کرد: گفتار رهبر معظم انقلاب نهج البلاغه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه خطبه های نمازجمعه باید با مطالعه و پر محتوا باشد، تصریح کرد: خطبه های نمازجمعه را کوتاه کنید زیرا مردم از خطبه های کوتاه استقبال می کنند.
ائمه جمعه به مساجد و مدارس توجه داشته باشند
حجت الاسلام حسنی رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در همایش مذکور بر برنامه ریزی ائمه جمعه نسبت به نامگذاری رونق تولید، تبیین پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و چهل سالگی نمازجمعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه نسبت به مساجد و مدارس توجه داشته باشند و این موضوع را در برنامه سال ۹۸ پر رنگ ببینند.
سبک زندگی ایرانی – اسلامی محور فعالیت های ستاد احیای امر به معروف گیلان
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در همایش مذکور اظهار کرد: ائمه جمعه ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را با رویکرد جدید در شهرستان ها احیا کنند.
حسن کربلایی فر به احیای سیاست تشویق در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی – اسلامی محور اصلی فعالیت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان است.
برنامه فرهنگی ائمه جمعه در سال ۹۸ ابلاغ شد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در همایش مذکور به ابلاغ برنامه فرهنگی ائمه جمعه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: همایش استانی ائمه جمعه گیلان با موضوع های ابلاغ و تشریح کاربرگ برنامه ای و شیوه نامه ارسالی از مرکز و ابلاغ شیوه نامه و شرح وظایف برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه برگزار شده است.
حجت الاسلام ولی عادلی تصریح کرد: تمام ائمه جمعه گیلان به اصل برنامه محوری اعتقاد دارند.