به گزارش صفیر گیلان؛ نادر جهان آرای در جلسه انجمن دانش آموختگان دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با اشاره به لزوم برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم صد سالگی این دبیرستان جریان ساز گفت: شخصیت های بزرگی که در این مدرسه تحصیل کرده اند علاوه بر آثار مانایی که در سطح کشور و دنیا […]

به گزارش صفیر گیلان؛ نادر جهان آرای در جلسه انجمن دانش آموختگان دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با اشاره به لزوم برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم صد سالگی این دبیرستان جریان ساز گفت: شخصیت های بزرگی که در این مدرسه تحصیل کرده اند علاوه بر آثار مانایی که در سطح کشور و دنیا آفریدند، ارتقای فرهنگی و علمی دبیرستان شهید بهشتی را موجب شده اند.

وی با تأکید بر نقش گروههای مردم نهاد و سازمانهای دولتی در کمک به دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: همه چهره های فرهنگی و دانش آموختگان این مدرسه می توانند و باید در برگزاری یکصد سالگی و حتی در اداره هر چه بهتر آن نقش آفرین باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تحصیل بسیاری از چهره های شاخص علمی دنیا و همچنین دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور در این مدرسه، تبیین هر چه بیشتر چهره های ماندگار دبیرستان شهید بهشتی را در قالب هنر و ساخت آثار مستند را تأثیر گذار دانست.

جهان آرای با تأکید بر ضرورت حراست از سرمایه های مادی و معنوی این مدرسه، تشکیل منظم جلسات هم اندیشی هیئت امنای این مدرسه را خواستار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به پیشینه پر افتخار این مدرسه نامدار گفت: بسیاری از دانش آموزان مستعد از مناطق مختلف استان در این مدرسه تحصیل کرده اند و بر غنای آن افزوده اند.

کیوان محمدی با تقدیر از برخی اقدامات در جهت بازسازی دبیرستان شهید بهشتی، بهره گیری از بهترین نیروهای آموزشی و مدیریتی را برای  حفظ و استمرار گدشته طلایی این مدرسه ضروری دانست.

 لازم به ذکر است: چهره های ارزشمندی چون پروفسور مجید سمیعی  نابغه جراحی مغز و اعصاب جهان ، پروفسور محمود بهزاد پدر علم زیست شناسی نوین، پروفسور فضل الله رضا دانشمند برجسته مهندسی برق، دکترمحمد معین مولف لغت نامه فارسی،  دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و هوشنگ ابتهاج شاعر گیلانی در این مدرسه تحصیل کرده اند.

گفتنی است؛ دبیرستان شهید بهشتی(شاهپور) در سال ۱۲۹۸ تأسیس شده است. این مدرسه  با توجه به قدمت و اهمیت تاریخی اش در سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۱۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

 در کشور ۵۰ مدرسه ماندگار وجود دارد و دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت در شهریور ماه ۱۳۹۱ به عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شد