به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با دکتر علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان و تعدادی از مدیران شرکت های دانش بنیان گیلان گفت: اوقاف یک دستگاه دینی و فرهنگی است. وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای سنت حسنه وقف که سالها مغفول مانده بود و اخیراً […]

به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با دکتر علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان و تعدادی از مدیران شرکت های دانش بنیان گیلان گفت: اوقاف یک دستگاه دینی و فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای سنت حسنه وقف که سالها مغفول مانده بود و اخیراً به ان توجه ویژه شده رویکرد اقتصادی است.

علیزاده گفت: وقف از جمله انفاقاتی است که قبل از اسلام وجود داشته و اسلام به دلیل برکات خاص وقف، این سنت حسنه را امضا و تایید کرده است.
وی با اشاره به شعارهای اقتصادی امام خامنه ای در سالهای اخیر اظهار کرد: همه دستگاهها در تحقق بیانات حضرت ایشان مسئولیت و تکلیف دارند.
مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه از مولفه های قدرت حکومت اسلامی، علم است، گفت: در همه حوزه ها از جمله حوزه علمی، رکن رکین برطرف کننده نیازهای اجتماعی، وقف است.
وی برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال، رفع محرومیت را از برکات وقف خواند و گفت: وقف از ارکان اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی است.
علیزاده به طرح نوین سازمان اوقاف برای بهره گیر از توان خرد افراد جامعه برای انجام کارهای بزرگ اشاره کرد و گفت: این طرح ثمرات بزرگی در حوزه آموزش، فرهنگ، بهداشت و درمان و اقتصاد داشته است.
وی اعلام کرد: وقف نیاز جامعه را برطرف نموده و در اعتبارات دولتی صرفه جویی می کند که می تواند این اعتبارات را در جای دیگری به نفع توسعه کشور و رفاه عمومی هزینه کرد.
مدیرکل اوقاف گیلان اذعان داشت: با تدبیر حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف، ارتباط مطلوبی بین وقف و فناوری در سازمان اوقاف ایجاد شده که حمایت از شرکت های دانش بنیان نمونه آن است.
وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا مشکلات کشور کم شود، گفت: نگاه ما کارگزاران وقف به وقف یک نگاه صرفاً اقتصادی نیست.
علیزاده اظهار کرد: سازمان اوقاف و اوقاف گیلان با در اختیار گذاشتن زمین و بعضاً تامین اعتبارات مورد نیاز برای طرح های دانش بنیان اقتصادی، از شرکت های فناور محور حمایت می کند.

سنت حسنه وقف ظرفیت خوبی برای حمایت از اقتصاد و شرکت های دانش بنیان دارد.

دکتر علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در نشست مدیرکل اوقاف گیلان مدیران شرکت های دانش بنیان گیلان گفت: ارکان اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است.
وی گفت: هدف از نشست میدران شرکت های دانش بنیان با مدیران اوقاف گیلان بررسی های زمینه های مشترک همکاری و نحوه تعامل با کارگزاران وقف در استان است.
وی خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف ظرفیت خوبی برای حمایت از اقتصاد و شرکت های دانش بنیان دارد.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف نگاه برخی به وقف که از منظر سنتی است، دیدار امروز که بیانگر توسعه علمی از بستر استفاده از سنت حسنه وقف است مایه مباهات و خوشحالی است.
در این نشست هر یک از مدیران شرکت های دانش بنیان با معرفی محصولات تولیدی خود، به بررسی زمینه های همکاری مشترک با اوقاف گیلان پرداختند.

5fcb9eab-4fb6-4f7f-af67-9fbfd3b5db55