به گزارش صفیر گیلان،مسعود بصیری پیش از ظهرامروز در همایش نخبگان رسانه‌ای گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بندر انزلیبرگزار شد با بیان اینکه افراد رسانه‌ای با قلم خود می‌توانند تاریخ  و خلیفه ها و سران و رهبران را تغییر دهند، گفت: مشکلات در هر حوزه‌ای بستگی به مطالبه ما و […]

به گزارش صفیر گیلان،مسعود بصیری پیش از ظهرامروز در همایش نخبگان رسانه‌ای گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بندر انزلیبرگزار شد با بیان اینکه افراد رسانه‌ای با قلم خود می‌توانند تاریخ  و خلیفه ها و سران و رهبران را تغییر دهند، گفت: مشکلات در هر حوزه‌ای بستگی به مطالبه ما و عملکرد مسئولان دارد.

ایشان به کرامت عفاف،علم،صبوری، بخشندگی،کرامت بودن در کنار اسلام و… اشاره و افزود:امیدوارم با قلم داشته و کرامتمان را با آزار و اذیت زیر پا نگذاریم و همه ی داشته های ما را نیست و نابود کند .

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به مشکلات متعدد اصحاب رسانه، گفت: بیشترین تغییرات در طول حدود شش سال اخیر در بخش معاون مطبوعاتی رخ داده اما برای حل مشکلات بجز ارائه طرح، اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

ایشان دور هم نشینی اصحاب رسانه را یک رسالت و اسالت و مقدس خواند و گفت:کعبه سنگ نشانی است که راه گم نشود و گرنه کعبه محل ثواب است نه گناه و محل تجمع پیامبران و دور هم بودن مسلمانان است که قداست دارد و این قداست ماندگار است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشوربا بیان اینکه امروز ما دور هم جمع می شویم ولی مشکلات را حل نمی کنیم گفت:ما در عملکرد مشکلات داریم و نیازمند موضوع محور و محله محور کردن نشست مطبوعات و رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه اندیشه مردم را سیراب می‌کند و در صورت حل نکردن مشکلات این قشر جامعه به مجموعه‌ای از افرادی که شکم های پر و مغزهای خالی دارند تبدیل می‌شود، افزود: مشکلات خبرنگاران در حوزه مسائل صنفی، مشکل بیمه، کاغذ، مسکن و… باید حل شود تا خبرنگار قلم خود را نفروشد.

وی تاکید کرد؛ما برای گندم سوبسیت داریم ولی برای کاغذ و روزنامه این سوبسیت را نداریم در حالی که این کار فرهنگی و ساختن اندیشه مردم است وما برای اینکه مبتلا به شکم پر و مغز خالی نشویم نیازمند این فضا هستیم.

بصیری با تأکید بر ایجاد تشکیلات صنفی و استقلال خبرنگاران گفت: استقلال خبرنگاران باید مورد پیگیری قرار گیرد و خبرنگاران، وابسته و بلندگوی نهاد و اداره‌ای نباشند و وزارت ارشاد موظف به ایجاد تعاونی مسکن برای خبرنگاران است تا با تأمین معیشت خبرنگاران مانع جذب این قشر به دامان رسانه غرب شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه از نظام جامع صنفی خبرنگاران مشخصی برخوردار نیستیم، ادامه داد: خبرنگار نباید به دلیل تخلف، تهمت و… به دادگاه عمومی احضار و جریمه شود بلکه وزارت ارشاد باید ورود کرده و کارت اعتباری خبرنگار با تشکیل صنف خبرنگاران خودلغو کند نه در  دادگاه عمومی با پیگیری شکایات و غیر خبرنگار لغو  اعتبار شود.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات حوزه رسانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد امروز دچار  تشدد و پراکندگی است تصریح کرد: خبرنگاران نباید به سنگرسازان بی سنگر تبدیل شوند، بلکه باید درباره مطالبات و مشکلات خود حرف بزنند.

بصیری با بیان اینکه در این کشور هر کسی می‌تواند خبرنگار شود و خبرنگاران با سابقه‌های چندین ساله در شرایط نامناسب زندگی می‌کنند، افزود: امروز در کشور برای هر شغل و حرفه سازمان صنفی وجود دارد جز خبرنگاران و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد موظف به ایجاد یک سازمان صنفی برای این قشر است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های تمام جهان در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند و مبارزه ،مبارزه سختی است گفت: آمریکا همانند گذشته قدرت برتر نیست و روزهای پایانی خود را می‌گذراند و چرخش قدرت در دنیا شکل می‌گیرد.

ایشان خواستار تضمین امنیت اخلاقی توسط مخابرات شد و گفت:امروز وزارتخانه فن آوری و اطلاعات و مخابرات کمترین توجه را در نظم دهی و برقراری امنیت دارند در حالی که نیمی از جامعه زیر مجموعه آن هستند.

بصیری با اشاره به اینکه  بدترین کالا به قیمت ۴ دلاری به فروش می رسد و اطلاعات مردم به ارزانی از کشور خارج می شود  در حالی که هیچ محافظتی از خانواده ها نداریم گفت: نیازمند هم افزایی و پای کار بودن همه ی رسانه ها هستیم.

این مسئول حوزه رسانه گفت: امروز اینترنت بیشتر از آب سالم در دسترس همگان است گفت: نمی توان جاده زد ولی علائم  رعایت قانون نزنید،نمی شود شهر ساخت ولی چراغ قرمز نزد و نمی شود روستا ساخت ولی کدخدا نداشته باشد و نمی تواند کودک و جوان را بدون قانون در این فضای تلگرام رها کرد.

بصیری با اشاره به اتفاق در حوزه حجاب در خمام و اینکه در نظر سنجی امروز بالای ۵۰ درصد مردم خواستار چادر و ۸۵ درصد خواستار برقراری حجاب هستند  گفت: رسانه خود را گرفتار روزمرگی نکند بلکه مطالبه گر باشد و فقط ۶ درصد موافق بد حجابی هستند که بیشترین تبلیغات را دارند و ما کمتر فعال هستیم در حالی که باید مطالبه گر باشیم..

 

//تنظیم؛زلیخا صفری