اختصاصی/صفیر گیلان،علی خدمتگزار پیش از ظهر امروز در همایش نخبگان رسانه‌ای استان گیلان که در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی در بندر انزلی برگزار شد با اشاره به قدرت بالای رسانه‌ای و تاثیرآن در حوزه بنادر و دریانوردی گفت: کشور ایران از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و […]

اختصاصی/صفیر گیلان،علی خدمتگزار پیش از ظهر امروز در همایش نخبگان رسانه‌ای استان گیلان که در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی در بندر انزلی برگزار شد با اشاره به قدرت بالای رسانه‌ای و تاثیرآن در حوزه بنادر و دریانوردی گفت: کشور ایران از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب برخوردار است و در این راستا فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمندی اجرایی شده است که نیازمند اطلاع رسانی رسانه ها هستیم..

علی خدمتگزار با بیان اینکه بندر انزلی پر سابقه ترین بندر در شمال کشور است، درباره ظرفیت سازی بنادر استان گیلان افزود: امروز کشور در مبارزه با جنگ اقتصادی و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درصدد خارج شدن از تک محصولی بودن است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دریاچه خزر متعلق به کشور ایران است افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظرفیت‌سازی‌ها، اقدامات خوبی در بنادر شمالی از جمله بندرانزلی در حال انجام است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه با اشاره به دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان، اظهار کرد: دریای خزر بزرگترین دریاچه دنیا و دارای ۶۵۰۰ کیلومتر ساحل است که ۳۰۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به استان گیلان است.

خدمتگزار با اشاره به ضرورت و اهمیت جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد اشتغال پایدار در بنادر و افزایش سرمایه‌گذاری گفت :بندر انزلی به عنوان پیشانی استان گیلان است و حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه سواحل و بنادر اشتغال دارند

وی افزود:اکنون ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در بندر چمخاله سرمایه‌گذاری شده که توسعه و راه‌اندازی این بندر موجب رونق و توسعه گردشگری دریایی در کشور و به ویژه شمال کشور می‌شود.

ایشان به ساخت برخی امکانات و تجهیزات اساسی در بنادر اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های متعددی از جمله روند تخلیه و بارگیری در بندرانزلی روز به روز در حال افزایش است که این اقدامات جهت پایداری و توسعه بندرانزلی و بنادر مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بنادر سبب ایجاد اشتغال و درآمد ارزی می‌شود، گفت: در توسعه فاز دوم بندر انزلی به دنبال رسیدن به ظرفیت ۷ تا ۸ میلیون پوند هستیم و تخلیه و بارگیری کالا در حال افزایش است.