به گزارش صفیر گیلان؛از صبح پنجشنبه همزمان با سایر نقاط کشور ماراتن کنکور سراسری در حوزه‌های امتحانی استان گیلان نیز آغاز شده و داوطلبان بعد از یک سال تلاش و مطالعه برای کسب بهترین نتیجه در این آزمون حضور یافتند. داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و داوطلبان […]

 به گزارش صفیر گیلان؛از صبح پنجشنبه همزمان با سایر نقاط کشور ماراتن کنکور سراسری در حوزه‌های امتحانی استان گیلان نیز آغاز شده و داوطلبان بعد از یک سال تلاش و مطالعه برای کسب بهترین نتیجه در این آزمون حضور یافتند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در نوبت عصر امروز به دفترچه سوالات عمومی و تخصصی رشته‌های مربوطه خود پاسخ خواهند داد.

در استان گیلان نیز بر اساس آمارهای اعلام شده در مجموع ۳۸ هزار و ۳۰۰ داوطلب در ۱۳ شهرستان با هم به رقابت می‌پردازند.

افزایش ۲۰ درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری در گیلان

ارسلان دمیرچی نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور  در حاشیه این آزمون  با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۳۰۰ داوطلب در آزمون کنکور سراسری سال ۹۸، اظهار کرد: این تعداد داوطلب در حوزه‌های تعیین شده از صبح امروز برای ورود به دانشگاه با هم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شده است، اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۲۵۲ داوطلب در این دو گروه آزمایشی با هم رقابت می کنند.

دمیرچی در ادامه با بیان اینکه عصر امروز نیز آزمون گروه‌های آزمایشی هنر برگزار خواهد شد، گفت: داوطلبان می تواند از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ عصر امروز برای شرکت در این آزمون وارد محل برگزاری شده و بعد از آن درهای محل برگزاری آزمون بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا نیز در دو نوبت صبح و عصر آزمون گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس آمارها تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته در استان گیلان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دمیرچی ادامه داد: امسال حدود ۶۲ درصد داوطلبان گیلانی زن و حدود ۳۸ درصد آنها مرد هستند.

/مهر