اختصاصی/صفیر گیلان؛جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خانه مطبوعات گیلان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: من به رسانه اعتقاد دارم و فضای رسانه ای فضای بسیار خوب برای بیان مشکلات مردم و سنجیدن مسئولان است. کوچکی نژاد افزایش سواد رسانه ای را […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خانه مطبوعات گیلان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: من به رسانه اعتقاد دارم و فضای رسانه ای فضای بسیار خوب برای بیان مشکلات مردم و سنجیدن مسئولان است.

کوچکی نژاد افزایش سواد رسانه ای را مهمترین عامل  نگاه مرتب و منظم به اطراف و جامعه خواند و گفت: هر چه خبرنگار پخته تر و با سواد تر شود نظم در شهر و شهروندی پدیدار می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس نظارت مجلس و قوه قضایه را در خصوص مسائل و مشکلات رسانه ها و خبرنگاران ضعیف خواند و گفت:در خصوص بیمه خبرنگاران هزاران اما و اگرها و باید و نبایدها تدوین و اجرایی می شود که توان کار را از خبرنگار می ستاند.

ایشان کنترل بر فضای مجازی و جامعه رسانه ای را ضعیف خواند و گفت: مدیریت بر این حوزه کمرنگ تر از گذشته هر روز ظاهر می شود.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه رسانه می تواند با قدرت قلم و تفکر یک مدیر و وزیر را پایین بکشد گفت: رسانه ها امروز به عنوان رکن نظارتی در نظام هستند.

ایشان به برخی کارکردها و نوشتارها در فضای رسانه ای اشاره و افزود: برخی سایت ها یک روز فرد را با تعریف و تمجید معرفی و روز بعد با توهین و افترا می زند که این سایت و رسانه  فضای خوبی نیست و این بد اخلاقی رسانه ای است.

وی ضمن اینکه رادیو گیلان را مورد خطاب این گفتمان خود دانست افزود: گاهی فقر ، قلم را به تملق گویی هدایت می کند و این هدایت تملق گویی  امروز به شکل یک سونامی در رسانه ها در حال تقویت است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به شرایط سخت اقتصادی امروز کشور گفت: امروز دشمن در کنار ماست و ایران روزهای سخت زور آزمایی را طی می کند.

ایشان همچنین خواستار تدوین یک لایحه از طرف مجلس برای حل مشکلات بیمه خبرنگاران شد و گفت: امروز بیمه ی خبرنگاران زیر پوستی است و شفاف نیست.

کوچکی نژاد شکنندگی و تغییر و تحولات در بیمه خبرنگاران را نشانه تصمیمات نادرست مجلس و دولت خواند و گفت:امیدوارم شورای نگهبان با لایحه و طرح جدید نمایندگان در خصوص بیمه خبرنگاران تعامل بیشتری داشته باشد.

ایشان همچنین به شرایط نابسامان استان گیلان در مدیریتها اشاره و افزود: امروز گیلان از نبود مدیریت یکسان و منظم رنج می برد.

نماینده مردم رشت در مجلس به حضور استاندار غیر بومی  که یکسال استان را معطل ندانم کاریها ی خود کرد اشاره و افزود: سالاری برای دور زدن مدیران حوزه گردشگری با ایجاد یک دفتر در استانداری و دادن حقوق میلیونی حوزه گردشگری را هدایت نمود.

وی افزود: بسیاری از طرح های گردشگری و بوم گردی در گیلان باعث هدایت پولها و اعتبارات به سمت و سویی دیگر شد و در آینده نه چندان دور این خانه های بوم گردی به طویله تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم رشت به شهر رشت و کارهای عمرانی در حوزه شهرداری اشاره و افزود: امروز شهردار می خواهد کار کند ولی چون این کار و حرکت به منافع و سازگار با مزاج برخی ها نیست لذا مانع بر سر راه شهردار می گذارند و من از رسانه ها می خواهم که نظارت را بیشتر کند تا کسانی نتوانند استفاده سو و تنش ایجاد کنند.

 چبار کوچکی نژاد در پایان ضمن تقدیر از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت:در انتخاب استاندار همه باید حواسمان جمع تا استانداری بومی،با تجربه و توانمند در این شرایط بد اقتصادی بر کرسی استانداری بنشیند.

ایشان به برخی فضا سازی فضای مجازی در خصوص تعرفه استاندار از طرف برخی افراد گفت: ما در عزل استاندار قبلی تلاش و امروز برای انتخاب استاندار گیلان نیز نظارت و امیدواریم استاندار با توجه به ظرفیتهای استان گیلان را شناسایی و عرضه کنیم.

تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری

نشست کوچک نژاد image_2019_7_7-22_39_14_490_PHn image_2019_7_7-22_38_48_82_KHh