اختصاصی/صفیر گیلان، نشست هم اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان و بررسی راهکارهای تامین منابع  با حضور دکتر حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس شجاع مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اقتصادی استانداری گیلان و رئیسسازمان  صنعت ،معدن و تجارت گیلان و نیز فرماندار و نماینده شهرستان فومن و […]

اختصاصی/صفیر گیلان، نشست هم اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان و بررسی راهکارهای تامین منابع  با حضور دکتر حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس شجاع مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اقتصادی استانداری گیلان و رئیسسازمان  صنعت ،معدن و تجارت گیلان و نیز فرماندار و نماینده شهرستان فومن و سایر مسئولین و مدیران بخش خصوصی و دولتی در سالن شرکت نئوپان فومنات برگزار شد.

دلق پوش

دکتر دلق پوش در این نشست در ابتدا پیرامون بررسی راهکارهای تامین منابع و مواد اولیه این صنعت  مطالبی را مطرح وگفت:  ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت سلولزی گیلان صورت گرفته است که از این میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش اوراق فشرده چوبی و مابقی در بخش پالت سازی و صنایع چوبی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  میزان اشتغال ایجاد شده در این صنعت را قریب به دو هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد  و افزود: با راه اندازی ظرفیت های در دست اجرا شاهد اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد:  شش واحد بزرگ تولید کننده انواع اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن و به روز و همچنین ۱۰۱ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع پالت چوبی هم اکنون در گیلان در حال فعالیت می باشند که با این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم گیلان می‌تواند به عنوان قطب صنعت سلولزی کشور مطرح شود.

دلق پوش هدف از این نشست  را اتخاد تصمیم صحیح برای تامین مواد اولیه مصرفی و همچنین حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ملی است و باید برای حل موانع واردات چوب خصوصا از کشور روسیه برنامه های لازم را انجام دهیم.

در ادامه جلسه هر یک از مسئولین و فعالان این صنعت به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداخته و راهکارهای متناسب و عملیاتی جهت حل موانع پیش رو تامین مواد اولیه این صنعت در جهت پویایی صنعت سلولزی ابراز داشتند.

شایان ذکر است شرکت نئوپان فومنات بعنوان میزبان این نشست، با بیش از دو دهه فعالیت و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر به صورت مستقیم و ظرفیت تولید سالیانه قریب به ۵۰۰ هزار مترمکعب در انواع اوراق فشرده چوبی ام دی اف و اچ دی اف مشغول به فعالیت می‌باشد.

همچنین خط تولید فاز جدید این شرکت صنعتی با مساحت ۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع و با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده و با ایجاد اشتغال برای ۲۷ نفر، ظرفیت تولید و ساخت ۶ میلیون مترمربع روکش ملامینه در سال را داراست.

 گفتنی است شرکت نئوپان فومنات تولید کننده بزرگ صنایع سلولزی از جمله MDF، نئوپان، روکش ملامینه و … در سطح کشور می باشد.

IMG_4304