به گزارش صفیر گیلان؛محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه ستاد ششمین جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید  در رشت با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و حضور کاروان خدام رضوی در گیلان، اظهار داشت: حضور کاروان خدام امام رضا (ع) پیام‌آور معنویت از طرف امام هشتم هستند و مردم استان با استقبال […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه ستاد ششمین جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید  در رشت با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و حضور کاروان خدام رضوی در گیلان، اظهار داشت: حضور کاروان خدام امام رضا (ع) پیام‌آور معنویت از طرف امام هشتم هستند و مردم استان با استقبال از این کاروان به تجدید پیمان با ائمه اطهار می‌پردازند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان اعیاد و مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را بهترین فرصت برای شناساندن بزرگان دین به عنوان الگوی مناسب برای آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان دانست.
این مسئول افزود: این جشن‌ها جوانان را به مباحث دینی و معنوی ترغیب می‌کند بنابراین در ابتدا باید نیازمندی‌های جوانان را به طور دقیق شناسایی کنیم و با درک علاقه‌مندی آنها و توجه به سطح انتظارات به شیوه‌های روز، سیره و گفتار رضوی را به جوانان معرفی کنیم.
وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت در گرامیداشت دهه کرامت را فرهنگ‌سازی بر مبنای اصول اعتقادی و معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت (ع) عنوان کرد.
قاسم‌پور ادامه داد: اگر امروز حوزه‌های علمیه قم و مشهد چراغ علم و فقاهت را روشن کرده‌اند و ایران اسلامی پرچم بیداری مسلمانان و آزادی‌خواهان را در دست دارد به برکت حضور امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) است.
این مسئول مهم‌ترین دلایل برگزاری برنامه‌های دهه فرهنگ رضوی را ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) در بین مردم ذکر کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: با استفاده از حکمت بیانات و فرمایش‌ها، داستان‌ها و روش زندگی امام رضا (ع) در ابعاد مختلف اقتصادی، خانوادگی و علمی و نیز همکاری رسانه‌ها و آموزش و پرورش می‌توان فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کرد.
برگزاری همایش امامزادگان در گیلان/تجلیل ۳۵ خدام بقاع متبرکه استان در دهه کرامت
وی درباره برنامه‌های اوقاف گیلان در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در هر یک از شهرستان‌های گیلان همایش بزرگداشت امامزادگان برگزار می‌شود.
قاسم‌پور با اشاره به اینکه دو همایش به صورت استانی است، یادآور شد: نخستین همایش امامزادگان از ساعت پنج عصر ۱۸ شهریور جاری در بقعه متبرکه سلطان غریبنده رضوانشهر با سخنرانی مدیر کل اوقاف گیلان و اجرای گروه تواشیح برتر کشوری از استان یزد برگزار می‌شود.
این مسئول، حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه را نیز میزبان دومین همایش استانی گرامیداشت امامزادگان در ۲۲ شهریور جاری ذکر کرد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان هدف اصلی بزرگداشت دهه کرامت را گرامیداشت ولایت‌مداری، حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی برشمرد و متذکر شد: در این دهه از ۳۵ نفر خدام برتر در سطح بقاع متبرکه استان تجلیل می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) از ۱۰ نفر خادمان افتخاری خواهر در زمینه‌ نمونه‌های برتر حجاب و عفاف تجلیل می‌شود.