به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه به مناسبت روز ملی حریم و بزرگداشت امامزادگان در بقعه متبرکه سید محمد نجفی بندر انزلی اظهار کرد: دنیایی که در آن زندگی می کنیم، دنیای جنگ اراده ها است. وی ادامه داد: در جنگ اراده ها ریزش ها بیش […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه به مناسبت روز ملی حریم و بزرگداشت امامزادگان در بقعه متبرکه سید محمد نجفی بندر انزلی اظهار کرد: دنیایی که در آن زندگی می کنیم، دنیای جنگ اراده ها است.
وی ادامه داد: در جنگ اراده ها ریزش ها بیش از جنگ نرم و سلاح های نظامی است زیرا دشمن می خواهد بکشد و پیش برود اما در جنگ اراده ها مرزی وجود ندارد و نبرد با افکار، اندیشه، اراده و عقیده مردم است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه کسانی در جنگ اراده ها پیروز میدان هستند که از اراده و عقیده قوی برخوردار باشند، بیان کرد: در جنگ اراده ها دشمن فرهنگ ملی و بومی جامعه را هدف می گیرد و اکنون با آن مواجه هستیم.
آیت الله فلاحتی به هدف قرار دادن انقلاب اسلامی و ملت ایران توسط قدرت های سلطه گر در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال تهی کردن مردم از ارزش های معنوی و جایگزین کردن فرهنگ غیر دینی است.
وی با بیان اینکه دشمن می خواهد نماد دین بین مردم نباشد، تصریح کرد: وجود هر بی حجاب در جامعه یک پیروزی برای دشمن است و کسانی که هنجارشکنی می کنند سبب خوشحالی دشمنان اسلام می شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ریشه کن کردن عقاید مردم را از اهداف دشمن دانست و خاطرنشان کرد: شبکه های رسانه ای دشمن به دنبال ترویج فرهنگ بی و بندوباری بین مردم هستند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه اذان، نماز و عبادتی که از آن فریاد و قیام علیه ظلم بر نخزید فایده ای ندارد، یادآور شد: در جنگ نرم باید به اهل بیت(ع) نزدیک شویم و بدانیم حضرت فاطمه(س) و زینب(س) از ما چه می خواهند.
وی، احیای بقاع متبرکه را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که می تواند جامعه را به اهل بیت(ع) نزدیک کند و اظهار کرد: امامزادگان الگوهای جامعه هستند.
امام جمعه رشت با اشاره به شجاعت تمام امامزادگان، بیان کرد: شجاعت و ظلم ستیزی از ویژگی ها و شاخص های امامزادگان است.
آیت الله فلاحتی، امامزادگان را برای جوامع اسلامی عزت آفرین عنوان کرد و افزود: نخستین ویژگی که انسان در کنار امامزادگان می آموزد مقابله با ظالمان است.
وی شجاعت، ظلم ستیزی و معنویت گرایی را ۳ شاخصه امامزادگان برشمرد و تصریح کرد: انسان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می تواند ویژگی های مذکور را در خود احیا کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امامزادگان معنویت گرا بودند، خاطرنشان کرد: اولیای الهی و امامزادگان برای جامعه معنویت زا هستند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه پدران و مادران گیلانی باید به فکر فرزندان خود باشند، اظهار کرد: تعدادی از دخترانی که در خیابان هرزگی میکنند در آخرت سرافکنده هستند.