مهدوی اضافه کرد:امید است تا با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی  و ظرفیتهای معنوی و تبلیغی در ارتقای روحیه ولایت مداری احاد جامعه و مردم و جوانان نهایت بهره مندی را ببریم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام« سعید مهدوی» امروز( چهارشنبه، ۱۹ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت دهه کرامت اظهارکرد: آستان قدس رضوی شبکه گسترده اهل بیت و امام رضا(علیه السلام)در سراسر کشور است که محرومیت زدایی و کار فرهنگی از  مهمترین اهداف آن است .

مدیرنمایندگی دفتر آستان قدس رضوی گیلان با اشاره به کانون‌های خادم‌یار که به خدمات متنوع فرهنگی، زیارت و محرومیت‌زدایی، اشتغال و ازدواج پرداخته است گفت: حدود چهار سال است که خادم یار رضوی به دستور مقام‌معظم رهبری در سراسر کشور جهت ارائه خدمات و عرضه نذورات راه اندازی شده است.

وی به ویژه برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: حضور خادمان حرم رضوی به همراه پرچم مقدس علی بن موسی‌الرضا(ع) از اهم برنامه‌های است که طی این دهه در استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی اذعان کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی و خدماتی رواق رضوی در پیاده راه فرهنگی رشت که شامل غرفه‌های ویزیت رایگان، غرفه مخصوص زیارت مجازی، مشاوره حقوقی و خانواده و عرضه محصولات حجاب وعفاف و غرفه کودک و نوجوان و … می‌شود از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی گیلان با اشاره به اینکه  در حدود ۱۰ سال پیش  استان قدس رضوی فقط به امورات املاکی اوقافی و حوزه فرهنگی نظارت داشت گفت: امروز دامنه گسترده خدمات دهی و کار فرهنگی این استان با حضور جوانان در کانون خادمیاران رضوی با ویژه برنامه زیر سایه خورشید در حال فزونی است.

وی اضافه کرد:امید است تا با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی  و ظرفیتهای معنوی و تبلیغی در ارتقای روحیه ولایت مداری احاد جامعه و مردم و جوانان نهایت بهره مندی را ببریم.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: همایش شعر رضوی ملکوت هشتم، کرسی تلاوت قرآن کریم، برنامه‌های ورزش باستانی، مسابقات ورزشی، حمل پرچم حرم رضوی توسط دوچرخه‌سوران گیلانی از رشت به سمت آستانه‌اشرفیه سید جلال‌الدین اشرف و اعزام سالمندان آسایشگاه سالمندان رشت به زیارت این حرم مطهر، مسابقه کتاب‌خوانی، بازدید از خانواده شهید محمدعلی واحدی و پخش نذری و اطعام به فقرا و …. از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی است.

پیاده راه سازی قلب تاریخی شهررشت به سبک «شهر پاریس»

ایشان به بازسازی قسمتی از سقف  حرم مطهر امام رضا (ع)در میدان فرهنگی شهر رشت اشاره و افزود:با این کار سیاست گذاری غلط سازمان فرهنگی شهرداری رشت که در گذشته مورد نقد ما بود ترمیم می شود.

مدیرنمایندگی دفتر آستان قدس رضوی گیلان با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی و میدان شهرداری رشت نباید طوری ساماندهی شود که به سمت شهر پاریس شبیه سازی  می شد گفت:در این پیاده رو سازی به جای توجه به هویت ایرانی ،اسلامی و گیلانی زمینه برای جولان  غرب زدگی فراهم گردیده است.

وی خواستار عزم جدی  برای ترمیم مهندسی فرهنگی  و هویتی مرکز شهر بر اساس هویت این استان ولایت مدار و مذهبی توام با شرایط اقلیمی منطقه شد و تاکید کرد؛امید تا شهردار جدید با بهره گیری از دغدغه ی   همه ی دغدغه مندان و بهره گیری از ایده پردازان و اندیشمندان دینی و فرهنگی برای وضعیت  نابهنجار میدان فرهنگی شهر کری بیاندیشد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بداند که این میدان ،میدان جولان بد آموزی فرهنگی نیست گفت:زمینه برای الودگی جوانان در پیاده راه فرهنگی فراهم و زیر سبیلی ها برای فضا سازی فرهنگی به سمن ها داده می شود در حالی که برای کار فرهنگی چنین هزینه نمی شود.

وی افزود: آنهایی که با چند رای خریداری شده خود را حاکم شهر می دانند بدانند که ما کوتاه نخواهیم امد و موسیقی و رنگ و لعاب در میدان شهرداری و باند بازی و سیاست بازی و زد و بند نمی تواند قدرت را برای برخی رقم بزند.

اعزام ۱۵۰ خادمیار به مناطق سیل زده

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی گیلان به کمک‌های ویژه خادم‌یار رضوی گیلان به مناطق سیل زده اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۰ خادم یار به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۲۰ میلیون تومان لوازم خانگی و مصرفی به مناطق سیل زده اهدا شده است و همچنین  یکصد و ۱۰ میلیون تومان بین ۳۰  گروه جهادی جهت کمک به مناطق سیل زده کشور و مناطق محروم گیلان توزیع شد.

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: اعزام مدافعین حرم با خانواده و همچنین پاک‌بانان بالای ۴۰ سال به مشهد مقدس از دیگر فعالیت‌های آستان قدس رضوی گیلان در این مدت است.

  • نویسنده : تنظیم گزارش؛زلیخا صفری