اختصاصی/صفیر گیلان؛حسین نحوی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در این اداره کل برگزار شد،با اشاره به اینکه  زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی شعار امسال هفته بهزیستی است  گفت:باید با توانمندسازی جمعیت هدف سازمان اعتماد آنان را افزایش داده و هرگونه شک آنان را […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حسین نحوی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در این اداره کل برگزار شد،با اشاره به اینکه  زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی شعار امسال هفته بهزیستی است  گفت:باید با توانمندسازی جمعیت هدف سازمان اعتماد آنان را افزایش داده و هرگونه شک آنان را برطرف سازیم..

image_2019_7_10-6_53_16_334_nfB

نحوی‌نژاد تکریم  افراد کم توان و نیز  سلامت احاد جامعه از خردسال تا سالمند  را یکی از محورهای اصلی فعالیت سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب اجتماعی و معلولیت‌ها دانست و گفت: جمعیت سالمندی گیلان رتبه نخست کشوری را دارد و نیازمند ارائه ارهکاری جهت افزایش خدمات خواهیم بود.

مدیر کل بهزیستی گیلان نخستین چالش سازمان بهزیستی را هویت اداری عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی گیلان ۸۵۰ کارمند رسمی و غیر رسمی دارد و در سطح کشور یک هزار و ۱۱۴ نهاد زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی گیلان از افتتاح ۱۰۳ مسکن مددجویی خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد، حدود ۸۰۰ مسکن در استان در حال احداث است.

نحوی نژاد، بااشاره به اهمیت توانمند سازی افراد تحت پوشش بهزیستی، افزود: ما باید شرایطی ایجاد کنیم که توان جمعیت هدف را افزایش داده تا به سازمان بیشتر اعتماد کنند زیرا با توجه به شعار سال که اعتماد سازی است، هر گونه شک از جانب قشر آسیب پذیر به سازمان، امنیت و اعتماد در جامعه را خدشه دار می کند.

وی با بیان اینکه هدف ما افزایش مراکز روزانه تحت پوشش سازمان در گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر از مراکز سازمان استفاده می کنند که باید این مراکز توسعه پیدا کند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه ۷۵۰ نفر از خدمات داخل منزل ازسازمان بهزیستی در گیلان استفاده می کنند، ادامه داد: این نوع از خدمت رسانی باید با توجه به آمار ضایعات نخاعی که ۱۱۰۰ نفر در گیلان است افزایش ییابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار نفر از مراکز ترک اعتیاد سازمان استفاده کردند، گفت: طبق آمار در سه ماه اول سال ۹۸، تعداد ۱۶ هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد زیر نظر سازمان مراجعه کرده اند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه گیلان بیشترین کم توان جسمی و حرکتی را دارد  که حاصل تصادفات و زلزله و … است  تصریح کرد؛۴۶ هزار معلول و کم توان از خدمات بهزیستی در گیلان بهره می برند که از این افراد ۳۵ درصد خانم و ۶۵ درصد اقایان هستند.

نحوی نژاد با تاکید بر تعامل بین سازمان ها و نهادهای مختلف برای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه افزود: گیلان استان فرهیخته ای است و با هماهنگی بین دستگاه ها باید بستر کاهش آسیبهای اجتماعی را در گیلان فراهم کنیم.

ایشان شعار بهزیستی را اجرای عدالت برای مددجویان و کم توانان جسمی خواند و گفت:نیاز است بسترهای لازم در زیر سایه پرچم انقلاب برای ایجاد عدالت فراهم شوذ.

وی بهزیستی را سازمانی برای اگاه سازی مردم جهت جلوگیری از اسیب خواندوگفت:امروز غربالگری شنوایی بیش از یک میلیون نوزاد تازه متولد شده و همچنین بینایی کودکان یکی  از راهکارهای پیشگیرانه این سازمان است.