به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیر حج و زیارت و مسئولان کاروان های زیارتی استان با اشاره به اینکه حج تحولات خوبی در مدیران، مسئولان و احکام ایجاد کرده است اظهار کرد: طبق فتوای مراجع، انسان می تواند مفرده را برای خود و دیگران انجام دهد. وی در ادامه، معدل […]

 به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیر حج و زیارت و مسئولان کاروان های زیارتی استان با اشاره به اینکه حج تحولات خوبی در مدیران، مسئولان و احکام ایجاد کرده است اظهار کرد: طبق فتوای مراجع، انسان می تواند مفرده را برای خود و دیگران انجام دهد.
وی در ادامه، معدل نمره مدیران حج گیلان در اعزام زائران را بالا عنوان کرد و افزود: گیلان از زائران فرهیخته، فهمیده و با ادب برخوردار است.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه خدمت به زائر نخستین وظیفه مسئولان کاروان های زیارتی محسوب می شود، بیان کرد: هر کدام از زائران از سلیقه منحصر به فردی برخوردارند و داشتن سعه صدر توسط مسئولان کاروان ها حائز اهمیت است.
آیت الله فلاحتی، سعه صدر و گشاده رویی را از ویژگی های مسئولان کاروان های زیارتی برشمرد و تصریح کرد: مدیر کاروان زیارتی در سخت ترین لحظه ها باید با چهره گشاده با زائر مواجه شود.
وی با بیان اینکه سفر حج باید در درون و زندگی افراد تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: بدترین امر این است که انسان سر سفره حج بنشیند و بهره ای از معنویت نبرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، یک سفر حج برای متحول شدن انسان را کافی عنوان کرد و گفت: فردی که زیاد به حج سفر می کند باید دنیایی را متحول کند.
آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به تشکیل رژیم صهیونیستی، یادآور شد: رژیم جعلی صهیونیستی ساخته آل سعود است.
اعزام ۴۷۰ زائر گیلانی به حج
مدیر حج و زیارت گیلان نیز در دیدار مذکور از اعزام تعداد ۴۷۰ نفر از زائران این استان به حج سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال زائران گیلانی در قالب ۴ کاروان از شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت و لنگرود اعزام می شوند.
حسن فعال، تعداد ۶۰ درصد از زائران گیلانی را بانوان عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد از زائران مرد هستند ضمن اینکه مسن ترین زائر ۸۵ سال و جوان ترین زائر ۱۶ سال سن دارد.
وی از پرواز زائران حج گیلان از دوم مردادماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: اعزام زائران به حج مدت ۲۸ روز طول می کشد.