اختصاصی/صفیر گیلان –  فرمانده انتظامی فومن در نشست تعامل با خبرنگاران و  اصحاب رسانه شهرستان فومن در خصوص نحوه تبادل اخبار  و انتشار پیامهای آموزشی پلیسی و فرهنگی تفرجگاهها  با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه فرهنگی تنهاست گفت: شهرستان فومن با دارا بودن دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه رودخان حضور توریست و گردشگر […]

اختصاصی/صفیر گیلان –  فرمانده انتظامی فومن در نشست تعامل با خبرنگاران و  اصحاب رسانه شهرستان فومن در خصوص نحوه تبادل اخبار  و انتشار پیامهای آموزشی پلیسی و فرهنگی تفرجگاهها  با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه فرهنگی تنهاست گفت: شهرستان فومن با دارا بودن دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه رودخان حضور توریست و گردشگر را با پوشش و فرهنگ خاص پذیراست.
image_2019_7_23-7_3_15_593_lhR

وی مهمترین هدف نیروی انتظامی شهرستان را در حوزه پوشش و حجاب مطرح و تاکید کرد؛ نیروی انتظامی در اجرای ماموریت تنهاست و فعالیت  ۲۶ نهاد فرهنگی در شهرستان بسیار کم رنگ است.

سرهنگ ” محسن جعفرزاده ” شهرستان فومن را شهرستانی ولایی و با فرهنگ پیشینه خواند و گفت: نیاز است مسافران و گردشگران بدانند که در شهر آیت الله بهجت فومنی (ره) پا می نهند و رعایت شئونات اسلامی امری الزامی است.

وی ضمن تقدیر از رسانه های فعال شهرستان گفت: انتشار و رساندن پیامهای هشدار دهنده پلیس و کشف حجاب و سرقت که قبلا” نیز توسط شما در فضای مجازی بازتاب داشته در واقع امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده انتظامی فومن ناهنجاریها را در شهر توریست پذیر فومن بسیار خواند و گفت: برای رفع و برخورد منطقی با ناهنجاریها نیازمند تلاش جهادی همه ی اعضای شورای فرهنگ عمومی هستیم.

ایشان به طرح ناظر یک که در واقع تذکر پلیس به کشف حجاب و یا آلودگی سوتی و سگ گردانی هاست اشاره و افزود: کشف حجاب در وسیله نقلیه امروز مهمترین دغدغه ماست.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه طرح ناظر یک به سه سطح عمل می کند گفت: برای تمام مسافران به شهرستان یک پیامک ارسال و در سطح دوم که از حالت عادی خارج شده تذکر و در سطح سوم که کشف حجاب کامل صورت بگیرد یعنی تخلف در ماشین کد جرم خواهد خورد و به پلیس اخلاقی معرفی و اگر تکرار و یا مراجعه نکرد ماشین به پارکینگ  انتقال می یابد.

فرمانده انتظامی فومن با اشاره به اینکه در هر نهاد و مجموعه و صنف قوانینی است و در رانندگی هم تکلیف در گواهینامه مشخص است و بانوان با حجاب مشخص هستند گفت: انچه قانون در گواهینامه برای زنان مشخص کرده رانندگی با پوشش اسلامی است و عدم رعایت قانون گواهینامه جرم تلقی می شود.

سرهنگ جعفرزاده با بیان اینکه در برخورد با ناهنجاریها و قاچاق کالا و سرقت ما دغدغه زیادی داریم افزود: شهر فومن شهری روشن و شلوغ در شب است که متاسفانه برای این شهر شلوغ و روشن در شبها ما در شهرستان نه رئیس اتاق اصناف و نه شهردار داریم.

در این نشست تعاملی که با حضور خبرنگاراناز رسانه ملی و محلی و مجازی برگزار شد هر یک از خبرنگاران نقطه نظراتی را ارائه نمودند.

تنظیم/زلیخا صفری