به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به فضلیت نماز جمعه، بر آموزش های عمومی تاکید کرد و گفت: استمرار خدمت رسانی به شهروندان به منظور ارتقای سلامت جامعه،  حایز اهمیت است  و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تمام ظرفیت ها […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به فضلیت نماز جمعه، بر آموزش های عمومی تاکید کرد و گفت: استمرار خدمت رسانی به شهروندان به منظور ارتقای سلامت جامعه،  حایز اهمیت است  و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده خواهد کرد. وی افزود:  همزمان با چهلمین سالروز برپایی نماز جمعه، میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ظهر امروز، جمعه ۴ مرداد ماه به طور همزمان در مصلی های برگزاری نماز جمعه ۱۶ شهرستان در گیلان، دایر شد. دکتر سالاری ضمن تشکر از همکاران دانشگاه که در برپایی این برنامه ارزشمند، مشارکت کردند، خاطر نشان کرد: در مجموع حدود  ۳ هزار نمازگزار از خمات رایگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح استان بهره مند شدند. در این راستا، در شهرستان رشت، با ارایه خدمات رایگان شامل؛ مشاوره سلامت، ویزیت، کنترل فشار خون و قند خون و آموزش احیای قلبی ریوی، به ۳۰۳ نمازگزار خدمت ارایه شد.

دکتر سالاری تصریح کرد: شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان ها نیز با برپایی میز خدمت در مصلی های اصلی، به ارایه خدمات رایگان بهداشت و درمان پرداختند. در این زمینه شهرستان های لنگرود، رودبار و رشت از لحاظ کمی بیشترین خدمات را ارایه دادند.

پی نوشت: 

شهرستان آستارا: ارایه خدمات رایگان مشاوره سلامت، ویزیت، کنترل فشار خون و آموزش احیای قلبی ریوی، و ۵۰ نمازگزار از مزایای این برنامه ها بهره مند شدند.

شهرستان رودسر: با ارایه خدمات رایگان شامل؛ مشاوره سلامت، روان، تغذیه و کنترل فشار خون،  ۱۲۰ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان لاهیجان: با ارایه خدمات رایگان شامل؛ مشاوره سلامت، ویزیت و کنترل فشار خون،  ۱۳۰ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند. همچنین در این راستا پمفلت های آموزشی برای پیشگیری از بیماری های فصلی مانند وبا، تب بیجار و تب کریمه کنگو بین نمازگزاران توزیع شد.

شهرستان تالش: در چهار بخش شهرستان ( تالش ، اسالم، لیسار و حویق) خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، مشاوره بهداشت روان، مشاوره زنان و زایمان، مشاوره بیماری ها، مشاوره بهداشت محیط ، مشاوره و آموزش بهداشت عمومی و آموزش فوریت های پزشکی توسط اورژانس ۱۱۵ برای نمازگزاران ارایه شد و حدود ۲۵۰ نفر از مزایای این خدمات بهره مند شدند.

شهرستان رودبار: در مصلی های نماز جمعه ( رودبار ، منجیل، رستم آباد و لوشان)  خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، مشاوره زنان و زایمان، مشاوره بیماری ها، مشاوره بهداشت محیط ، مشاوره و آموزش بهداشت عمومی برای نمازگزاران ارایه شد و حدود ۴۸۵ نفر از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان رضوانشهر: خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، کنترل فشار و قند خون و مشاوره سلامت برای نمازگزاران ارایه شد و ۱۲۹ نفر از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان لنگرود: خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روان،  آموزش احیای قلبی ریوی و مشاوره سلامت برای نمازگزاران ارایه شد و ۵۵۵ نفر از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان بندر انزلی: خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روان،  آموزش احیای قلبی ریوی و مشاوره سلامت برای نمازگزاران ارایه شد و ۲۵۰ نفر از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان صومعه سرا: خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت، کنترل فشار خون، آموزش احیای قلبی ریوی و مشاوره سلامت برای نمازگزاران ارایه شد و ۲۰۰ نفر از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان ماسال: با ارایه خدمات رایگان شامل؛ مشاوره سلامت، ویزیت و کنترل فشار خون،  ۵۰ نفر نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان شفت: با ارایه خدمات رایگان سلامت شامل؛ مشاوره سلامت،  کنترل فشار خون و آموزش احیای قلبی ریوی،  ۱۱۵ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان سیاهکل: با ارایه خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت،  مشاوره سلامت و کنترل فشار خون ۵۰ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان فومن: با ارایه خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت،  مشاوره سلامت، مشاوره تغذیه و کنترل فشار خون ۱۰۰ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند.

شهرستان آستانه: با ارایه خدمات رایگان سلامت شامل؛ ویزیت،  مشاوره سلامت و کنترل فشار خون ۱۱۰ نمازگزار از مزایای این برنامه بهره مند شدند