به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جمع فرماندهان و کارکنان ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) انزلی در مسجد پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش و سپاه نگهبانان مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران هستند. وی به آیه های قرآن اشاره کرد و افزود: خدای متعال در قرآن شریف برای […]

 به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جمع فرماندهان و کارکنان ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) انزلی در مسجد پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش و سپاه نگهبانان مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی به آیه های قرآن اشاره کرد و افزود: خدای متعال در قرآن شریف برای اینکه انسان را به عالم اصلی که آفریده، رهنمون کند آیه های بسیاری نازل کرده که درس های زندگی بشر است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی دنیا مانند آبی است که خداوند نازل می کند، تصریح کرد: آب بر پهنه گیتی در صحرا و دریا می ریزد و خداوند بر هر امری قدرتمند است.
آیت الله فلاحتی در ادامه ثروت و فرزند را سبب تلاش انسان ها در دنیا دانست و بیان کرد: دنیا محل عبور و پلی برای رسیدن به آخرت است و دریا نیز محلی برای رسیدن به ساحل محسوب می شود.
وی به رابطه انسان با دریا از آغازین روزهای بشر اشاره کرد و گفت: دریا مسخر انسان بوده و وسیله رفت و آمد و رسیدن به ساحل است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۲ ماموریت درون و برون سازمانی نیروی دریایی ارتش و سپاه براساس آیین نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: رعایت اصول و قوانین مربوط به نظام دریا از ماموریت هایی نیروی دریایی است.
آیت الله فلاحتی، مقتدرانه زندگی کردن و آماده نگه داشتن نیروها را از ماموریت های نیروی دریایی ذکر کرد و یادآور شد: نیروی دریایی حافظ مرزهای آبی کشور است.
وی با بیان اینکه نگهبان دریا همواره آماده باش است تا بتواند از حریم نظام حراست کند، اظهار کرد: حراست از مبانی اعتقادی از دیگر وظایف نیروی دریایی جمهوری اسلامی است زیرا به غیر از حراست از دریا به حفظ عقاید خود می اندیشد.
امام جمعه رشت، کارکنان نیروی دریایی ارتش را خدمتگزاران اسلام و پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری نایب ایشان فرمانده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به وجود سربازان در نیروهای مسلح، بیان کرد: سربازان امانت خانواده ها در نیروهای مسلح هستند و برای تربیت آنها باید همت کرد.
وی، نیروی دریایی ارتش را پیام آور اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی دانست و تصریح کرد: رفتار کارکنان نیروی دریایی برای ملت ایران و دیگر ملت های دنیا الگو است.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در دیدار امیر دریادار دوم عبدالوهاب طاهری فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل بر مرزهای دریایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ایران مبنی بر خزر دریای صلح و دوستی، نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است.
آیت الله فلاحتی، دریا را بستر مناسبی برای اشتغال جوانان ذکر کرد و یادآور شد: تشویق جوانان برای فعالیت در عرصه های دریایی حا ئز اهمیت است.