به گزارش صفیر گیلان؛ ارسلان زارع در بازدید از یکی از مجموعه های تولید پوشاک منطقه آزاد انزلی و افتتاح فاز آموزش نیروی انسانی آن به خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین ارکان موثر در توسعه یافتگی هر جامعه و کشور، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای رونق تولید است. وی با اشاره به ضرورت […]

به گزارش صفیر گیلان؛ ارسلان زارع در بازدید از یکی از مجموعه های تولید پوشاک منطقه آزاد انزلی و افتتاح فاز آموزش نیروی انسانی آن به خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین ارکان موثر در توسعه یافتگی هر جامعه و کشور، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای رونق تولید است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق رونق تولید به عنوان شعار امسال و بر اساس منویات رهبری افزود: دولت تدبیر و امید همواره در تلاش است تا در راستای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی ورزد و توجه ویژه ای نسبت به بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی کشور و استان دارد.

زارع با بیان اینکه چالش های اقتصادی طی سال های اخیر یکی از مهمترین مشکلات در دنیا بوده ، تاکید کرد: طی یکی دو دهه اخیر نیز بنا بر دلایل مختلف مجموعه تولید کنندگان داخلی و بنگاه های اقتصادی با مشکلاتی مانند کاهش سرمایه در گردش، معوقات تسهیلات بانکی، واردات بی رویه و … مواجه بودند که بر اساس تدابیر دولت برای برون رفت از این وضعیت، استفاده از خرد جمعی و توجه ویژه به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و استان افزود: گیلان از این موقعیت به عنوان یک ظرفیت مطلوب استفاده کرده و طی دو سال گذشته حدود ۳۰۰ واحد تولیدی که به دلیل داشتن تسهیلات بانکی معوقه، تعطیل شده و یا با ظرفیت اندک مشغول به فعالیت بودند؛ در حال حاضر با ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند.

زارع با اشاره به تبدیل تعداد زیادی از واحدهای تولیدی وارد کننده به تولید کننده در استان با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یادآور شد: چشم انداز تثبیت شرایط اقتصادی و ارز، این امیدواری را به وجود می آورد که شرایط بهتری در آینده ، پیش روی تولید کنندگان داشته باشیم.

اکنون سه هزار و یکصد واحد صنعتی در گیلان فعال است و ۳۶ شهرک صنعتی نیز در استان وجود دارد.