به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: فعالیت نهاد مبارک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به فال نیک گرفتیم و تاکنون در نقاط مختلف کشور به خوبی عمل کرده است. وی با […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: فعالیت نهاد مبارک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به فال نیک گرفتیم و تاکنون در نقاط مختلف کشور به خوبی عمل کرده است.
وی با قدردانی از تلاش های آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: آیت الله جنتی شیخ العلمای انقلابیون است و از کهن سالانی محسوب می شود که همواره در مسیر بوده و خود را وقف انقلاب کرده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت الله جنتی عمار انقلاب است، تصریح کرد: آیت الله جنتی بدون منت، توقع و چشمداشت در راستای منویات مقام معظم رهبری و انقلاب تلاش کرده و از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم.
آیت الله فلاحتی به تلاش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در مناسبت های مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: هشتم دی ماه سال ۱۳۸۸ مردم گیلان بصیرت خود را نمایش گذاشتند و انتظار می رود این روز در تاریخ ایران به ثبت برسد.
وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۸ دی در رشت و ۹ دی در تمام کشور تلاش یک دوره ۱۴ ساله دشمن علیه انقلاب اسلامی را خنثی کرد، یادآور شد: گیلانی ها مدال بصیرت را در دیدار مقام معظم رهبری از ایشان دریافت کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار تلاش برای شناساندن شخصیت ها به ویژه عالمان به جامعه شد و اظهار کرد: سید یونس رودباری از جمله شخصیت های انقلابی گیلان است که امام(ره) درباره او سخن فرموده و با هماهنگی دستگاه های متولی باید اینگونه شخصیت ها به نسل امروز معرفی شوند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مسئولیت دعوت از سخنرانان در مناسبت های انقلاب به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: دولت ها می آیند و می روند اما انقلاب، مردم و انقلابیون همیشه هستند.
وی ادامه داد: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید تشکیل می شد زیرا خداوند در قرآن می فرماید که ایام الله ذکر شود بنابراین ایام الله انقلاب مانند ۲۲ بهمن، دفاع مقدس و ایام فتنه را نمی توان بدون ظرایف آن به دست هر کسی سپرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان نسبت به مناسبت های انقلاب برنامه ریزی کرده و خط قرمزها را تعیین می کنند، اظهار کرد: مردم را متذکر ایام الله کنید و در راستای ترویج آن تلاش داشته باشید.
آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در برگزاری مناسبت های مختلف در استان، بیان کرد: امیدوارم خداوند به همه مسئولانی که مردم را در مسیر ارزش های انقلاب نگه می دارند، توفیق دهد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد خوشنام انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار گفت: حسب پیشنهاد جمعی از فرهیختگان و موافقت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹ به‌منظور ساماندهی و تولیت برگزاری مراسم و بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی تاسیس شد.
وی با بیان اینکه همواره دو خطر «فراموشی» و «تحریف» مناسبت‌های انقلاب اسلامی را تهدید می کند، تصریح کرد: گاهی مناسبت ها و شخصیت های انقلابی به‌گونه‌ای تحریف می شوند که برای نسل امروز سوال برانگیز است زیرا برخی منحرفان با تحلیل‌های نادرست خود افکار انحرافی خود را به جوانان القا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری، ماموریت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: تولیت، مدیریت، نظارت، برنامه ریزی و ساماندهی مناسبت های انقلاب اسلامی از ۱۲ فروردین ماه (روز جمهوری اسلامی) تا آخرین روز از دهه مبارک فجر بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاده شده است. البته اگر تهدیدی متوجه انقلاب و نظام شود، این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که از مردم می خواهد به صحنه بیایند و با حضور خود آن توطئه را خنثی کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در سال‌های ۷۸ و ۸۸ دو خطر جدی انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد، یادآور شد: فراخوان به موقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعتمادی که مردم به این نهاد مقدس داشتند موجب شد که بساط فتنه گران در آن دو برهه از تاریخ برچیده شود.
وی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان را یک نهاد عمومی غیردولتی با محوریت مردم دانست و افزود: برخی متوقعند که از فرصت مناسبت های انقلاب اسلامی بهره برداری‌های جناحی و حزبی کنند و این امر غیرقابل تحقق است زیرا مردم انتظار دارند در مناسبت های انقلاب اسلامی، پیام انقلاب، امام و شهدا را بشنوند و مطالباتشان از زبان سخنرانان مجلس بیان شود.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درصدد است تا از همه ظرفیت‌ها برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بهره‌برداری کند، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۴ کارگروه در ستاد استانی تشکیل شد تا دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به بهترین شکل برای مردم تبیین گردد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حضور آیت‌الله جنتی را به‌عنوان یک فقیه مجاهد در راس این نهاد انقلابی موجب دلگرمی پرسنل این مجموعه در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد خوشنام انقلاب اسلامی است.
وی از عدم اهتمام جدی برای بزرگداشت شخصیت‌های انقلابی در سطح استان گله کرد و افزود: اگر سیدیونس رودباری متعلق به استانی دیگر بود چنین غفلتی در معرفی ایشان صورت نمی‌گرفت؛ متاسفانه هنوز بسیاری از گیلانیان این شخصیت انقلابی استان را نمی‌شناسند.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری با انتقاد از نحوه هزینه‌کرد بودجه فرهنگی استان گیلان در سالیان اخیر، اظهار کرد: نظارت نماینده ولی فقیه در استان بر چگونگی تخصیص و هزینه‌کردهای بودجه فرهنگی سبب هدفمندسازی فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان خواهد شد.