اختصاصی/ صفیر گیلان،آیین گرامیداشت روز خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان،فرماندار رشت، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، خبرنگاران استان گیلان و جمعی از مسئولان در سالن خاتم الانبیای رشت برگزار شد. محمدرضا دربندی مدیر کل مطبوعات […]

اختصاصی/ صفیر گیلان،آیین گرامیداشت روز خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان،فرماندار رشت، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، خبرنگاران استان گیلان و جمعی از مسئولان در سالن خاتم الانبیای رشت برگزار شد.

محمدرضا دربندی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به آثار تجلیل از خبرنگاران گفت: اگر رقابت بین خبرنگاران با تدبیر مسئولین از ایشان ایجاد شود سبب ایجاد انگیزه و افزایش تلاش مضاعف و ایجاد رقابت سالم خواهد شد که توسعه فعالیت‌های تولیدی در رسانه ها را به دنبال دارد.

وی افزود:متاسفانه امروز بسیاری از رسانه‌ها به کار کپی اخبار مشغول هستند و گزارش و خبر تولید نمی کنند و کپی پست بلای جان رسانه ها شده است و رسانه ای که کپی پست می کنید در تقدیرها  دیده نمی شود.

وی یکی از آفت‌های عرصه رسانه را به ویژه  در رسانه های محلی  خواند و گفت: رسانه های کشوری مثل روزنامه ها باید ۸۰ درصد خبر ملی و ۲۰ درصد محلی تولید کنند و رسانه محلی باید ۸۰ درصد خبر محلی و ۲۰ درصد ملی را پوشش دهند.

دربندی قدرشناسی از زحمتکشان عرصه خبر را از آثار تجلیل از خبرنگاران دانست و تصریح کرد: تقدیر از خبرنگاران با ایجاد انگیزه و افزایش احساس قدرشناسی آنها را تقویت کرده و فعال‌ترشان می کند.

وی یکی از هویت‌های جامعه را رسانه دانست و تصریح کرد: خبرنگار یک هویت صنفی بوده و به سر سلسله خود افتخار می کند و سرسلسله هویت صنفی خبرنگاری انبیای الهی هستند که کارشان دریافت اخبار از خداوند و ارائه آن به مردم بود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت اخلاق انبیا در میان خبرنگاران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در رسانه باید آبروی افراد حفظ شود و توجه به مصالح ملی باید اولویت یک خبرنگار باشد.

دربندی تصریح کرد: رسانه‌ها باید بسیار به این مهم اهمیت دهد و اخلاق انبیا را رعایت کنند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گیلانی گفت: معاونت مطبوعات برای خبرنگاران گیلانی هدیه ای در نظر گرفته که به زودی به دستشان خواهد رسید.

/زلیخا صفری