صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فرماندار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران طلایه‌داران عرصه رسانه، چراغ راه جامعه، تجسم واقعی آگهی، امانتداری، دلسوزی و وجدان بیدار جامعه هستید. میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند، گفت: مهمترین عاملی که سبب پیروزی اتقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل استکبار شد وحدت […]

 صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فرماندار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران طلایه‌داران عرصه رسانه، چراغ راه جامعه، تجسم واقعی آگهی، امانتداری، دلسوزی و وجدان بیدار جامعه هستید.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند، گفت: مهمترین عاملی که سبب پیروزی اتقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل استکبار شد وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود و خبرنگاران از مهمترین عوامل این وحدت هستند که با نقش‌آفرینی خود سبب وحدت می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه قشری هستند که سبب امید بخشی و نشاط انگیزی در جامعه می‌شوند، تصریح کرد: خبرنگاران با عملکرد و قلم صادقانه خود باید جایگاهش را احراز کنند تا جامعه را به سمت رشد و توسعه حرکت دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت افزود: با توجه به کمپین «روز خبرنگار روز نشست خبری نیست» به این پویش پیوستیم و از دادن گزارش کار صرف نظر کردیم که این تصمیم احترام به جامعه رسانه است، جامعه‌ای که اثرگذاری بسیاری در ارتقا فرهنگ عمومی دارد.

فرماندار رشت افزود: کار در عرصه رسانه و مطبوعات بسیار سخت است و وظیفه ما این است که قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

ایشان با بیان اینکه کسی که در مسیر رسانه و خبر راه می رود باید توسعه ،رشد ،کمال،بزرگی در رفتارش متجلی شود گفت: من از جامعه شما رسانه ها و در کنار شما هستم و نقش و جایگاه شما رفیع است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه ما نماینده دولت هستیم، شعار ما قانون گرایی است و بر اساس قوانین با مصوبات شورای شهر را موافقت یا مخالفت خواهیم کرد، اظهار کرد: در مورد شورای شهر رشت درگیر بروکراسی نیستیم و تصمیماتی که می‌گیریم علاوه بر قانون‌گرایی، عقلانی نیز هست.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت در واکشن به دلیل سکوت خود درباره شورای شهر رشت در ماجرای انتخاب شهردار اظهار داشت: در همان هفته اول به طور کتبی به سالاری استاندار سابق گیلان پیشنهاد کردم شورا منحل شود زیرا به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: جوان و تازه کار نیستم که تصمیم احساسی و غیرقانونی بگیرم اما رئیس شورای تامین شهرستان نیز هستم. پرهیز از مصاحبه گاهی به نفع مردم و مصالح شهرستان است وگرنه مشکلی برای حرف زدن ندارم و به فراخور مسئولیت ها تصمیم می‌گیرم که چه زمانی مصاحبه کنم و چه زمانی سکوت.

ایشان به نقل از خبرنگاری که گفت: ما عاشقانه کار می کنیم گفت: من نیز مثل شما یک رسانه ای هستم و  توصیه می کنم که قدر عاشقی را بدانید و وظیفه ما هم اینکه قدر شناس عاشقان به عرصه قلم و خبر باشیم.