اختصاصی پایگاه خبری و تحلیلیصفیر گیلان؛ حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی با تاکید بر اینکه نامگذاری هفدهم مردادماه به نام روز خبرنگار بیانگر این است که عرصه خبرنگاری، عرصه پیکار برای بیان حقایق موجود در جامعه است، یادآور شد: بنابراین اگر خونی در این راه ریخته شود کمتر از جهاد در راه خدا نیست و  اجر و قربش کمتر از شهادت نیست.

 

image_2019_8_11-4_52_20_57_cgp

وی ضمن تبریک روز عرفه روز عبودیت بندگی  در صحرای معرفت گفت: پروردگار عرفه و دعای عارفانه  را برای اینکه انسان روحش را از الایندگی بزداید ترسیم و در واقع  روز عرفه بارش رحمت و مغفرت الهی و دعای عرفه گفت وگوی عارفانه با خداوند است

خبرنگاران متولی حر باشند/

افتخاری سلامت و صداقت قلم را مایه آبروی نظام و اسلام  و دغدغه رهبری خواند و  گفت: می‌طلبد که حقیقت گویی و امانتداری را سرلوحه کار قرار دهیم زیرا جامعه به خبرنگار اعتماد می‌کند و مسئولیت کار در این حوزه خطیر است و خبرنگاران متولی «حر» باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه امروز عزم نظام برای بریدن دست مفسدان جزم شده و خبرنگاران نیز می‌توانند با قلم سالم خود مایه آبروی نظام شوند و نقش رسانه نیز در این حوزه حائز اهمیت است .

وی در ادامه نسل حال حاضر را نسلی سرگردان خواند و گفت: مردم نیز به آینده نظام امیدوار باشند زیرا رهبر و دولت تمام تلاش خود را برای نظام داشته و دارند.

رسوا کردن چهره ها در آینده نزدیک
افتخاری با بیان اینکه خیلی‌ها از زبان بنده گله مند هستند زیرا همواره شفاف حرف زده‌ام و برخی می گویند که من انفجاری صحبت می کنم تصریح کرد: در آینده نیز شفاف خواهم بود چون با خدای خودم و پدر شهیدم عهد بسته‌ام که آنچه را به علم و یقین رسیده‌ام، بیان کنم و خیلی از چهره ها را رسواخواهم کرد.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه در این دوران به خیلی ها هویت دادیم و  با دادن دوربین و قلم امروز برای خود کسی شده‌اند گفت: خبرنگاران و هر رسانه ای که امور کشور را به نظام و مردم  وارونه جلوه دهد خیانت به نسل حال و آینده است.

عضو مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه بیش از هر زمانی نیاز به وحدت، همدلی و اتحاد داریم گفت : امروز اما برخی به دنبال تفرقه هستند و این را در تیتر ها نگاه کنید..

وی با اشاره به اینکه ما مسوولان باید پاسخگو باشیم، اظهار کرد: بنده حتما در خدمت خبرنگاران مخلص و بی‌ریا هستم و حتما پاسخ خواهم داد.

افتخاری تصریح کرد: معتقد هستیم که فساد در فضای بدون رسانه رشد می‌کند و امروز درباره بسیاری از مشکلات به واسطه کمک خبرنگاران آگاه شدم و می شوم.


وی با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه دارند که جنگ اقتصادی موجود  و تحریم را به مردم بگویند، افزود: زیر بار ظلم و ذلت نرفتیم و خبرنگاران این را شفاف سازی کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس همچنین شهامت بالا، رعایت ملاحظات اخلاقی، حس کنجکاوی، قدرت کنترل احساسات، انصاف و عدالت، صحت بیان،سرعت نگارش،تشریح اطلاعات و‌…‌ را مجموعه ای از ویژگی های یک خبرنگار بیان کرد و گفت: برای توسعه فومن و شفت همه باید کمک کنند.

افتخاری در بخش دیگری از  اظهارات خود گفت: متاسفانه به جایی رسیده ایم که اگر خبرنگار امانتداری کند و مطالب گوینده را دقیق ذکر کند به موجود زشت رو تبدیل می شود اما اگر شاخ و برگ بدهد و چیزی به آن زیاد کند به موجودی خوش رو تبدیل میشود و متاسفانه برخی به دنبال این هستند که خبرنکاران را وادار کنند تا مطالب را دگرگون منتشر کنند.

وی تصریح کرد:  اما همه بدانند که هم افتخاری خواهد رفت و هم هرکسی که بعد از من بیاید اما آخرت خود را برای دنیای دیگران فدا نکنیم.

/زلیخا صفری