به گزارش صفیر گیلان؛در مراسمی ویژه از خبرنگاران فعال در عرصه مدیریت شهری توسط شهرداری رشت تجلیل شد. در این آیین که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت صبح روز شنبه ۱۹ مرداد برگزار شد، دکتر ناصر حاج محمدی با بیان تلاشهای خبرنگاران آنان را تاریخ زنده کشور دانست. وی در ادامه […]

به گزارش صفیر گیلان؛در مراسمی ویژه از خبرنگاران فعال در عرصه مدیریت شهری توسط شهرداری رشت تجلیل شد.

در این آیین که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت صبح روز شنبه ۱۹ مرداد برگزار شد، دکتر ناصر حاج محمدی با بیان تلاشهای خبرنگاران آنان را تاریخ زنده کشور دانست.

وی در ادامه گفت: طرح ساخت و نصب المان نخستین روزنامه گیلان با تصویب شورای شهر، در یکی از خیابان ها اجرایی خواهد شد.

حاج محمدی گفت: رشت شهر نخستین ها است و باید بهترین و سالمترین اطلاع رسانی ها و فعالیت رسانه ای را نیز در این شهر مشاهده کنیم.

شهردار رشت ادامه داد: روز خبرنگار احترام به حقوق ملت در جهت دسترسی به اطلاعات صحیح و به هنگام است از اینرو باید به طور ویژه به خبرنگاران و مشکلات آنان پرداخته شود.

 دکتر سیدامیرحسین علوی رئیس، فاطمه شیرزاد سخنگو و محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این برنامه دقایقی برای حاضران سخن گفتند.

شایان گفتن اینکه در این برنامه محمدتقی پوراحمد جکتاجی یکی از پیشکسوتان جامعه مطبوعاتی استان گیلان هم در سخنانی به بیان تاریخچه فعالیت مطبوعاتی در گیلان، معرفی چند کتاب ویژه در زمینه تاریخ مطبوعات استان از شادروان فریدون نوزاد، محمدجواد سهیل نقشی و رضا نوزاد پرداخت و خواستار تولید محتوای بیشتر در مطبوعات گیلان شد.

گفتنی است برگزاری استندآپ کمدی، اجرای موسیقی زنده و پخش چندین کلیپ در باره روز خبرنگار از دیگر برنامه های این آیین بود.

 در این مراسم از خانواده های معظم شهیدان رسانه سیرت نیا و اسحاقی تقدیر به عمل آمد.

هم چنین از همه ی خبرنگاران شرکت کننده در این برنامه و چندین پیشکسوت جامعه مطبوعاتی قدردانی و تجلیل شد.