به گزارش صفیر گیلان؛عظیم بلبل آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن اجتماعات برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه صنعت برق به سه بخش تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع تقسیم می شود، گفت: در بخش تولید شرایط بسیار مناسبی در استان گیلان داریم  و در ماه های گذشته […]

به گزارش صفیر گیلان؛عظیم بلبل آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن اجتماعات برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه صنعت برق به سه بخش تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع تقسیم می شود، گفت: در بخش تولید شرایط بسیار مناسبی در استان گیلان داریم  و در ماه های گذشته نیز شاهد بهره برداری از یک نیروگاه مولد برق در مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بودیم.

«مهندس بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن قدردانی از فعالیتها و تلاشهای خبرنگاران، از نتایج شگفت انگیز ایده بکارگیری از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری خبرداد و گفت: کمبود منابع مالی مورد نیاز جهت احداث و توسعه شبکه برق، موجب شد تا ایده بکارگیری و استفاده از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری و موجود شبکه برای اولین بار در سطح کشور، به صورت سیستماتیک و فرایندی و در سطح گسترده توسط شرکت برق منطقه ای گیلان اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه به رغم تولید مناسب برق هنوز در زمینه زیرساختی و شبکه توزیع نیازمند سرمایه گذاری هستیم، گفت: برای جبران کمبود منابع مالی در این حوزه به دنبال استفاده از راهکارهای همانند بهره‌گیری از ظرفیت‌های در حال بهره برداری بودیم که خوشبختانه در سال گذشته برای نخستین بار این طرح در استان گیلان و در شهرهای آستارا و لاهیجان در زمان پیک مصرف استفاده شده و موفقیت آمیز بود.
بلبل آبادی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز و شاخص ایده بکارگیری و استفاده از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری و موجود شبکه، نیاز به حداقل سرمایه گذاری و هزینه کرد می باشد، افزود: برای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان سال گذشته و جاری ، تعداد ۱۱ پروژه جابجایی ترانسفورماتورهای بخش انتقال و فوق توزیع با صرف هزینه ۱۷.۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: چنانچه این میزان افزایش ظرفیت ایجاد شده به روال گذشته اجرایی می شد نیازمند حدود ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بود که با استفاده از ایده بکارگیری از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری، توانستیم ۵۲.۵ میلیارد تومان صرفه جویی و کاهش هزینه را داشته باشیم.
بلبل آبادی افزود: صرفه جویی انجام شده در این بخش، نشانگر این است که با انجام ۲۵ درصد هزینه، یک ظرفیت ۱۰۰ درصدی ایجاد شده است و به عبارتی ۷۵ درصد صرفه جویی مالی را شاهد بودیم که این آمار و ارقام بیانگر نتایج شگفت انگیز ایده بکارگیری از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری می باشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان همچنین به در پیش بودن هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان هفته دولت امسال از ۱۲ پروژه به ارزش ۲۲۲ میلیارد تومان در شهرهای رشت و حومه، صومعه سرا، اسالم، چابکسر، لنگرود، منطقه آزاد انزلی و شفت بهره برداری می کند.

بلبل آبادی در خصوص برنامه های شرکت در زمینه پروژه های شبکه انتقال و فوق توزیع گفت: در بخش شبکه انتقال و فوق توزیع عملیات اجرایی ۱۷ پروژه با ارزش مالی۳۸۰ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شد که امیدواریم طی دو تا سه سال آتی مورد بهره برداری قرار بگیرند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها آرام بخش جامعه هستند و نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند، گفت: طی روزهای گرم اخیر شاهد مصرف زیاد انرژی بودیم که با عدم مدیریت مصرف در صنایع و سایر مشترکان این احتمال می رفت که برخی از مشترکان ، به منظور حفظ پایداری شبکه برای مدتی بدون برق شوند، اما با اعمال مدیریت مصرف برق، تمامی مشترکان از نعمت برق برخوردار شدند.
وی افزود: رسانه‌ها دارای قدرتی شگرف و تاثیرگذار هستندکه می‌تواند افکار و نگاه مخاطبان را نسبت به جامعه خود تغییر و تعدیل دهد، در نتیجه انتظار می رود فرهنگ استفاده بهینه از انرژی برق توسط رسانه ها در جامعه نهادینه شود.