به گزارش صفیر گیلان، سید جواد حسینی درهشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که به میزبانی گیلان در انزلی در حال برگزاری است،  با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزار شده است و خوشبختانه این جشنواره […]

به گزارش صفیر گیلان، سید جواد حسینی درهشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که به میزبانی گیلان در انزلی در حال برگزاری است،  با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزار شده است و خوشبختانه این جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

 وی با اشاره به شرکت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کشور در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰۰دانش آموز به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ، تجلیل می شوند.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برگزار می شود.

 حسینی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری که ۱۰ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از ۹میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد.

شکوفایی استعداد دانش آموزان ،مقاومت در مقابل تحریم دشمنان

 معاون  آموزش ابتدایی  وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: ۲۰۶ اثر از سراسر کشور به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جابربن حیان به نمایندگی از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز راه  یافته است.

حکیم زاده با تصریح اینکه دشمنان با تهدید و تحریم نتوانستند تاثیری بر سرمایه های پویای کشور بگذارند، افزود: با شکوفایی استعداد دانش آموزان می توانیم در برابر تحریم های دشمنان مقاومت کنیم.

وی افزود: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان مسائل و  مهارت های زندگی را  فرا می گیرند و چالش های محیط زیست را شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را با خلاقیت نوین ارائه می دهند.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه آزاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۲۰۶ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

ادای احترام سرپرستان وزارت آموزش و پرورش و استانداری گیلان به مقام شامخ شهدا

به گزارش صفیرگیلان؛ دکتر سیدجواد حسینی و دکتر ارسلان زارع در مسیر شرکت در جشنواره جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی با حضور در گلزار شهدای بخش خمام شهرستان رشت با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

IMG-20190817-WA0005 photo_2019-08-17_09-13-05