صفیر گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۷۸ روستای شهرستان رشت ۱۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند. محب علی رنج ور، شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان رشت از آب شرب بهداشتی را ۶۴.۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: […]

صفیر گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۷۸ روستای شهرستان رشت ۱۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.
محب علی رنج ور، شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان رشت از آب شرب بهداشتی را ۶۴.۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: این شهرستان دارای بیش از ۴۷ هزار مشترک روستایی است.
وی، با بیان اینکه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان رشت از ۷۵ حلقه چاه و ۲ دهنه چشمه در حال تامین است، گفت: ۲ هزار و ۹۹۶ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۷۱ کیلومتر خط انتقال آب شرب در روستاهای شهرستان رشت وجود دارد.
وی، تعداد ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری را ۸۶ باب ذکر کرد و افزود: به منظور تامین فشار و ذخیره سازی مناسب آب شرب روستاییان این شهرستان ۱۱۶ باب مخزن به حجم ۱۶ هزار و ۷۰۰ مترمکعب نیز فعال و در مدار بهره برداری است.
رنج ور تصریح کرد: در خصوص تامین کیفیت مطلوب آب آشامیدنی این مشترکان هم ۱۷ دستگاه تصفیه فیزیکی و ۷۰ کلرزن فعال است.
وی از روستاییان شهرستان رشت خواست؛ با صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی صحیح استفاده از آب به خصوص در ساعات اوج مصرف، شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان را در ارائه خدمات آبرسانی به روستاهای این شهرستان یاری کنند.
وی یادآور شد؛ هم اینک ۱۸۰۰ روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که به منظور پایش و سنجش سلامت آب این روستاها، کارشناسان کنترل کیفیت در ۱۵ واحد آزمایشگاهی مشغول بکارند.
اب شرب روستا کودک