اختصاصی/ صفیر گیلان؛پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام و ۹ شهید والامقام دفاع مقدس شهر تاریخی ماسوله در روز پنجشنبه ۳۱ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌‌الاسلام و المسلمین حسین اراکی و با مداحی حاج حسین صیاد زمردی در جوار مزار این ۲ شهید بربام شهرک تاریخی ماسوله برگزار  شد. حجت الاسلام والمسلمین حسینی […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام و ۹ شهید والامقام دفاع مقدس شهر تاریخی ماسوله در روز پنجشنبه ۳۱ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌‌الاسلام و المسلمین حسین اراکی و با مداحی حاج حسین صیاد زمردی در جوار مزار این ۲ شهید بربام شهرک تاریخی ماسوله برگزار  شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در این مراسم با اشاره به عظمت شهدا در نزد خداوند از جمله شهدای کربلا و اباعبدالله الحسین گفت:  همه ی فیضی که به عالم می رسد  از خون شهداست و خدا در  قرآن ۳ طایفه را منعم علیه معرفی می کند که شامل  انبیا ،صدیقین و شهدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی از استادان حوزه دانشگاه در این مراسم با بیان این مطلب که شهدا با جانفشانی و ایثارگری های خود عزت ، امنیت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان آورده اند، تصریح کرد : بهترین راه دفاع در برابر دسیسه های دشمن ایستادگی و مقاومت است که شهدا به ما آموزش دادند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا در  لحظه ای که مرگ را به آغوش می کشند درست در همان لحظه همه را می بینند  و در  همان لحظه ای که جانشان گرفته می شود تمام کرامت های خداوند متعال در حق شان را می بینند .

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه متاسفانه در امروز در جامعه بسیاری از افراد معنای شادی حقیقی را نمی‌دانند تصریح کرد: این افراد نمی‌توانند عبارت “احلی من‌العسل” را در باب شهادت درک کنند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه نباید پای ما در این شادی  زودگذر باز بماند باید به نشاط واقعی برسیم نه در فرهنگ غرب .. شادی حقیقی در مسیر شهادت و راه ائمه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه الزهرا (س) در درک شادی به نقطه واقعی رسیده بود گفت: تلاش کنیم تا با فهم و درک بالا  و با درایت دنباله روی ائمه و امامان معصوم از جمله حضرت زینب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با تاکید بر اینکه تلاش برای رسیدن به حیات جاوید و ابدی با بهره گیری از راه شهدا و ولایت  سر لوحه تمام کارهای ما باشد افزود:حرف ابن شهدا  این بوده که آنهایی که می خواهید رزق حقیقی این عالم که ولایت است بهره ببرید دنبال ما بیایید .

وی افزود:در این عالم به شهدا اگر پشت کنیم چیزی نصیب ما نمی شود و این قانون خداوند است که اگر به سیره شهدا پشت کنید اهل خیانت می شوید  پس باید برای رسیدن به عزت،آبرو،شهرت،محبت و شجاعت رو به شهدا حرکت کنیم .
شهدای ماسوله
image_2019_8_23-6_30_41_821_rGH image_2019_8_23-6_30_25_722_q9e image_2019_8_23-6_29_45_523_Yrw

image_2019_8_23-7_8_33_460_BaE image_2019_8_23-7_7_53_993_qmV