به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در اولین روز از هفته دولت با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمانهای بیمه ای کشور است که با توجه به تنوع کاری و گستردگی مخاطبین نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار ایفاء مینماید افزود : این سازمان ضامن امنیت […]

به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در اولین روز از هفته دولت با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمانهای بیمه ای کشور است که با توجه به تنوع کاری و گستردگی مخاطبین نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار ایفاء مینماید افزود : این سازمان ضامن امنیت خاطر ، امید به آینده و پویایی مولدین جامعه است و درحال حاضر ۴۳ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش آن بوده و طبق قانون خدمات متنوعی را در قالب تعهدات کوتاه و بلندمدت و حوزه درمان به جامعه هدف ارائه میدهد .

ایشان یکی از اهداف مهم و کلیدی این سازمان بویژه در دولت تدبیر و امید را تسهیل روند خدمت رسانی به مخاطبین و حذف ایستگاههای غیرضروری درفرایند اجرای تعهدات در زمینه ارائه خدمت بهینه به بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارآفرینان برشمرده و خاطر نشان ساخت : از آنجا که سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد محوری درجهت تحقق اهداف عدالت خواهانه دولت کریمه به شمار میرود دستاوردها و اصلاحات متعددی از سال ۹۲ تاکنون دراین مسیر صورت گرفته است که  مهمترین آنها عبارتند از :

  • افزایش کمیسیونهای پزشکی بصورت شهرستانی برای تسهیل و تسریع امور
  • توسعه روزافزون دامنه خدمات الکترونیکی بصورت غیرحضوری
  • امکان ارسال لیست حق بیمه و دریافت فیش بصورت اینترنتی
  • افزایش مبلغ هزینه های اروتز و پروتز
  • اختصاص کد ssn به بیمه شدگان و مستمری بگیران برای تسریع در فرایندها درتمام کشور
  • راه اندازی بستر مناسب جهت امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مطالباتی به کارفرمایان
  • انجام بازرسی های الکترونیکی از کارگاهها بمنظور افزایش دقت و سرعت اطلاعات
  • تهیه منشور اخلاقی اعضاء هیات های تشخیص مطالبات
  • برگزاری دوره های آموزشی رابطین بیمه ای کارگاهها
  • برپایی دوره های آموزشی حوادث ناشی ازکار برای کارگران ساختمانی
  • تجلیل ازکارفرمایان نمونه و کارآفرین
  • اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و المپیادهای ورزشی
  • تسریع معاینات قبل ازانعقاد قرارداد برای بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری با افزایش مراکز
  • انجام معرفی به کمیسیون پزشکی از طریق اتوماسیون اداری و حذف مراجعه غیرضروری
  • اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی
  • ایجاد واحد بازرسی از دفاتر قانونی برای تسریع در رسیدگی
  • کاهش دوره رسیدگی به حسابرسی ها از ده سال به سالانه
  • تسهیل شرایط تهاتر برای تسویه بدهی های بیمه ای ادارات
  • انعقاد تفاهمنامه با ادارات برای برخورداری ازسامانه ارتباط بیمه ای
  • همکاری نزدیک با ادارات ثبت احوال و… جهت بررسی وضعیت مشمولین
  • استقرار میزخدمت درشعب
  • اجرای مصوبات موضوعه در پرداخت انواع مستمری همسو با قانون حمایت از خانواده
  • اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای در سالهای مختلف
  • اجرای عملیات پرونده های الکترونیکی
  • افزایش شعب برای دسترسی راحتتروگسترش ایستگاههای کاری
  • ساخت ساختمانهای جدید برای رعایت شأن و منزلت شرکای اجتماعی
  • افزایش رویکردهای تعاملاتی با مجامع کارگری و کارفرمایی
  • توسعه اقدامات فرهنگی اجتماعی با هدف تقویت سه جانبه گری
  • رشد فعالیتهای تفریحی رفاهی برای بازنشستگان
  • افزایش کانونهای بازنشستگی
  • حذف الزامات معاینات پیش از صدور نخستین دفترچه درمانی با شعار اعتماد به خود اظهاری جهت افزایش رضایتمندی و سرعت کار
  • اصلاح و تقویت شیوه های بازرسی کارگاهی با رویکرد الکترونیکی
  • کاهش مدت زمان صدور احکام مستمری
  • تسهیل شیوه های پرداخت مستمری بصورت متمرکز
  • افزایش شعب اقماری و تبدیل برخی از این واحدها به شعبه اجرایی
  • بازنگری درضوابط نحوه ارائه حمایت ازتعهدات کمک هزینه بارداری
  • افزایش سن ورود برای بیمه پردازی
  • توسعه گروههای مشمول کمک دولت و اختصاص سهمیه های جدید
  • اعمال مشوقهای بیمه ای برای واحدهای تولیدی
  • افزایش کارگزاری های رسمی بمنظورتوسعه برون سپاری ها وبهره گیری ازظرفیت بخش خصوصی
  • امکان تقسیط سهم حق بیمه دوران خدمت سربازی
  • افزایش کنترلهای داخلی و بازرسی های تیمی و نامحسوس
  • بکارگیری ظرفیتهای ارتباطی از قبیل سامانه پیامکی ، فضای مجازی وسایت
  • تسری و توسعه ارائه تعهدات کوتاه مدت از طریق سیستم بانکی برای کاهش مراجعات حضوری
  • اجرای بخشودگی تاخیر پرداخت اقساط حق بیمه انتقال کسور و امکان ادامه آن برای بیمه شدگان
  • رفع مشکلات بیمه ای شرکتهای بحران دار منطقه و همکاری نزدیک با کارگروه مربوطه
  • ارتقاء بیش ازده شعبه استان در تیپ بندی های کشوری
  • افزایش گروههای بیمه ای دانشجویان ، اتباع خارجی ، ایرانیان مقیم خارج از کشور و …
  • استفاده ازکدهای دستوری درتلفن همراه برای نوبت گیری غیرحضوری و برخی استعلام ها

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : در سال ۹۲ تعداد بیمه شدگان اصلی استان ۳۵۰ هزار نفر بود و در حال حاضر این رقم با ۱۸ درصد افزایش به ۴۱۵ هزار نفر رسیده است .

حق پرست با بیان اینکه طی این مدت مستمری بگیران گیلان نیز از ۸۳ هزار نفر به ۱۲۸ هزار نفر افزایش یافته اند از رشد ۵۳ درصدی این گروه از جامعه هدف خبر داده و اذعان داشت : رضایتمندی شرکای اجتماعی از طریق اقداماتی همچون گسترش خدمات غیرحضوری و حذف مراجعات غیرضروری و استقرار میز خدمت و افزایش کارگزاری های رسمی و شعب استان طی این مدت سرلوحه برنامه های کاری تامین اجتماعی گیلان بوده است .