به گزارش صفیر گیلان؛عصر امروز ( ۵مرداد ۹۸)و در چهارمین روز از هفته دولت دو پروژه مهم و زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال  با حضور فرماندار شهرستان رشت و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افتتاح و به بهره برداری رسید. سیاوش امیرمکری در […]

 به گزارش صفیر گیلان؛عصر امروز ( ۵مرداد ۹۸)و در چهارمین روز از هفته دولت دو پروژه مهم و زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال  با حضور فرماندار شهرستان رشت و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افتتاح و به بهره برداری رسید.
سیاوش امیرمکری در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در هفته دولت توانسته ایم شاهد افتتاح دو پروژه مهم در فرودگاه رشت باشیم.
رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افتتاح پروژه نصب سیستم روشنایی تقرب دقیق (PALS)هدایت پرواز فرودگاه به ارزش یک میلیون یورو (بیش از ۱۰ میلیارد ریال) عنوان کرد: این سیستم در چهار فرودگاه کشور نصب شده و به امر هدایت پرواز در شرایط مه آلودگی و کاهش ابطال پروازها کمک می کند.
وی افزود: طرح دیگر توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و نیز افتتاح سیستم مخزن ۵۰۰ مترمکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب است که در آبیاری و ایمنی زمینی تاثیر زیادی دارد.
امیرمکری با اشاره به برنامه ریزی برای تملک ۱۶۰ هکتار اراضی پیرامونی فرودگاه رشت برای توسعه آتی آن، گفت: تاکنون برای تملک ۱۰ هکتار از این اراضی تامین بودجه شده که در مرحله تنظیم اسناد قرار دارد.