اختصاصی/صفیر گیلان؛ حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در خطبه نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت؛ در هفته دولت شاهد افتتاحیه های خوبی در شهرستان بودیم. امام جمعه فومن یکی از پروژه های خوب در سطح شهرستان فومن را افتتاح ۳۰باب مسکن مهر خواند و گفت:این مراسم که با حضور مدیر […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در خطبه نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت؛ در هفته دولت شاهد افتتاحیه های خوبی در شهرستان بودیم.

امام جمعه فومن یکی از پروژه های خوب در سطح شهرستان فومن را افتتاح ۳۰باب مسکن مهر خواند و گفت:این مراسم که با حضور مدیر کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی همراه بود توانست افرادی را که بلاتکلیف بودن امید را در دلشان زنده کند.
امام جمعه فومن تصریح کرد؛ طبق قول مدیر کل جناب علیزاده ۴۰ باب از مسکن مهر در دهه فجر به دست مالکان خرید مسکن داده می شود.
صفوی به ۸ شهریور روز مبارزه با تروریست اشاره و گفت؛ما بالاترین و پاکترین اتسانها از جمله باهنر و رجایی و مدیران،نمایندگان،امامان جمعه و نمایندگان،کشاورزان و فرهنگیان را بر اثر خیانت تروریست از دست دادیم.
وی تاکید کرد؛امروز جای بزرگانی چون رجایی و باهنر  این انسانهای بی ادعا و بی الایش و ساده زیست در کشور را خالی می بینیم و نام ماندگارشان در میان ملت ایران نشانه وفاداریشان به نظام و ملت است.

حجت الاسلام محمد حسن صفوی با اشاره به اینکه بانکداری امروز در کشور یک معضل بزرگ است و نیاز است برای سیستم بانکداری کشورروضه های تکان دهنده اباعبدالله الحسین علیه السلام را بخوانیم گفت: سود در سود ،دیر کرد و پرداختهای بی شمار به بانکها امروز همه ما را سوزانده  و اشک ها را جاری ساخته است.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه در سال ۶۲ مصوبه پرداخت بانک به مشتریان با عنوان بانک بدون ربا تصویب شد گفت: تا امروز این طرح تصویب نشده و همچنان خاک می خورد و ماهیت بانک با  ربا عجین است.

امام جمعه فومن به ورشکستگی کارخانه ها و اخراج کارگران اشاره و افزود: امامان جمعه مشوق عدالت در جامعه هستند و نیاز است بنده اعلام کنم که بانک ها با شجاعت سود می گیرند و با شجاعت زمین ،آسمان و کارخانه ها را از دست تولید کننده بدهکار می گیرند.

حجت الاسلام صفوی تا کید کرد؛اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی را درست در جامعه پیاده کنیم باید در درجه اولبانک ها را درست کنیم و منتظر دریافت تسهیلات بدون ربا و بانکداری بدون ربا باشیم.

صفوی با بیان اینکه  مدیران و دولت به داد افراد طبقه پایین جامعه که به بانک ها قسد می دهند برسند گفت: سود بانکی از ۱۷ درصد تا به ۳۰ و ۳۴ درصد در یک پرونده وام گیرنده دیده می شود.

امام جمعه فومن به روز تشکیل پدافند اشاره و افزود: پدافند هوایی با شکار پهباد امریکا شاهکار خود را به جهان نشان داد.

ایشان به برخی حرف ها در فضای کشور در روزهای اخیر  بر سر زبانها است و آن اینکه ارتباط با امریکا و دولت های خارجی است اشاره و افزود: نماز گزاران محترم خانم ها و آقایان من از شما می پرسم ؟چه کسی از مذاکره سود می برد پابرهنه ها و کارگران یا اینکه….

وی افزود: به قول رهبر بزرگ ما ،امریکا نیاز به مذاکره با ما دارد نه ما، زیرا امریکا می خواهد طرحی تصویب و قانونی بی ثبات را به خورد ما بدهد.

امام جمعه شهرستان فومن به دیدار رهبر با دولت مردان اشاره و افزود: رهبر خطاب به دولت مردان گفتند که فرصت شما برای انجام کارها کم است پس حاشیه ها را کنار بگذارید  و به کار خود بپردازید.

حجت الاسلام صفوی نظام سلامت را یک کار ماندگار و موثر  برای مردم به ویژه قشر آسیب پذیر خواند واین طرح مورد تقدیر تمام ملت است.

امام جمعه فومن با بیان اینکه رئیس قوه قضایه مبارزه سخت را با مفاسد و فسادگران آغاز کرده گفت: در این مبارزه حتی کسانی که پایشان به دولت وصل هست رو در روی قاضی می ایستد.

ایشان تاکید کرد؛ شخصی کمر همت بسته و رهبر و ملت پشتیبان آن باشند تا فساد که مثل طاعون به جان  ملت و نظام اسلامی ما افتاده را پاکسازی کند.

ایشان در پایان خواستار حمایت و مشارکت عموم مردم در جشن عاطفه ها شد.

/تهیه و تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری