به گزارش صفیر گیلان؛حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان  با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در دفتر فرماندار دیدار کردند. در این نشست که با حضور مسئولین شهرستان انجام شد، درخصوص برنامه های مربوط به امور بهزیستی و ارائه خدمات بحث و […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان  با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در دفتر فرماندار دیدار کردند.
در این نشست که با حضور مسئولین شهرستان انجام شد، درخصوص برنامه های مربوط به امور بهزیستی و ارائه خدمات بحث و گفتگو شد.
قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با اشاره به این که  در هفته دولت  شاهد افتتاح یکی از پروژه های این اداره کل در شهرستان بودیم، افزود: باید از این فرصت به وجود آمده جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مددجویان بهزیستی استفاده کرد.

نمی توان صورت مساله را در زمینه اعتیاد پاک کرد
وی با بیان این که سفر مسئولین بهزیستی استان در اجرای دستورالعمل سفرهای شهرستانی مدیران کل استان ابلاغی استاندار محترم انجام می شود، افزود: به دلیل این که بالای ۷۰ درصد از مطالبات و مصوبات این بازدیدها و نشست ها محقق شده، بنابراین این سفرها اقدام موثری در رفع کاستی های شهرستان به شمار می رود.
قاسم نژاد اضافه کرد: این سفرها موجب شده بسیاری از این مطالبات اولویت بندی شده در قالب تفاهمی دوجانبه محقق شوند.
وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات مددجویان به ویژه افراد کم توان جسمی و ذهنی توسط بهزیستی و مسئولین مربوطه، خواستار برنامه ریزی و حمایت حداکثری از ایشان به عنوان بایسته ای انسان دوستانه شد.
فرماندار شهرستان فومن در فراز دیگری از سخنان خود، با اشاره به رجوع مددجویان بهزیستی به فرمانداری و بیان مشکلات خود خواستار ارتقای سطح رسیدگی و حمایت از اید دسته از مددجویان در قیاس با مددجویان کمیته امداد شد.
وی بابیان این که ۳۰ نفر از افراد کم توان جسمی شهرستان خواستار اقامت در مسکن مهر شهرستان هستند، خواستار اقدام لازم به منظور تحقق این امر و در اختیار گذاشتن تسهیلات برای این گروه از افراد شد.
قاسم نژاد در ادامه، با اشاره به خطرات مواد مخدر و توزیع و استعمال آن در شهرستان، مسئله رسیدگی به معتادین متجاهر را مطرح کرد و با تشکر از اقدام بهزیستی به منظور احداث کمپ ترک اعتیاد، این کار را فرصت مناسبی جهت کمک به این افراد گرفتار در دام اعتیاد دانست زیرا جای افراد معتاد متجاهر نه در خیابان بلکه کمپ های ویژه جهت درمان و اصلاح رفتار است.
وی با بیان این که سن مصرف مواد بسیار پایین آمده و نمی توان صورت مساله را در زمینه اعتیاد پاک کرد، خواهان برنامه ریزی در تمام سطوح و فرهنگ سازی به منظور بازگرداندن افراد معتاد به ویژه نوجوانان آسیب دیده شد.
فرماندار شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود، مسائل مربوط به احداث مسکن مددجویان بهزیستی و مشکلات مربوط به آن را مورد توجه قرار داد.

 افزایش اعتماد مردمی در سایه پاسخگویی شفاف دولت
حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت حضور و آثار مثبت بازدید مسئولین از شهرستان ها، احیای اعتماد مردم به قابلیت و پاسخگویی مسئولین را مورد توجه قرار داد.
وی با تاکید بر این سرمایه اجتماعی مردمی، خواهان توجه مسئولین به مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات ایشان شد و افزود: دولت با پاسخگویی شفاف می توان پشتوانه مردمی خود را افزایش دهد.

اعتیاد موجب انحراف فعالیت های بهزیستی می شود
نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان در این جلسه، ضمن تقدیر از پیگیری ها و تلاش فرماندار شهرستان فومن در رسیدگی به مسائل و رفع مشکلات مددجویان و اقشار آسیب پذیر و توانخواه شهرستان، بر تلاش مجموعه خود در کاهش مشکلات و بهبود سطح معیشت مددجویان تاکید کرد.
وی با اشاره به این که وضعیت رسیدگی به مددجویان بهزیستی با توجه به مسائل اقتصادی کشور و در قیاس با سطح سرمایه گذاری ها و درآمد سرانه در منطقه، قابل قبول و چه بسا رضایتبخش است، افزود: بسیاری از خدمات بهزیستی هبه دلیل ماهیت و آثار منبعث از آن قابل بیان نیست اما به طور مستمر انجام می شود.
نحوی نژاد با بیان این که بهزیستی باید خدمات تخصصی ارائه کند و در این میان، برخی مسئولیت های محول شده به آن از جمله مساله اعتیاد موجب اخلال در عملکرد این سازمان می شود، افزود: اعتیاد موجب انحراف فعالیت های بهزیستی می شود و در صورت کاهش تعهدات این سازمان در رابطه با اعتیاد، می تواند خدمات بهتری را به افراد کم توانجسمی و ذهنی ارائه کند که افراد نیازمند واقعی برای دریافت خدمات و حمایت هستند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان در رابطه با رسیدگی به مساله اسکان مددجویان از برنامه ریزی برای رفع این مشکل در آینده نزدیک خبر داد.
وی در زمینه حمایت مالی و اعطای تسهیلات به مددجویان اعلام کرد: مقرر شده در سال جاری وام از طریق سامانه کارا تا سقف ۵۰ میلیون تومان با فرصت تنفس مناسب اعطا شود.
نحوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به این مساله پرداخت که بهزیستی نه فقط خدمات بلکه فرصت شغلی ارائه می کند و برون سپاری برخی وظایف از جمله تاسیس موسسات خیریه را در این خصوص مورد توجه قرار داد و افزود: هم اکنون ۱۲۰۰ موسسه، کلینیک، مجتمع و موسسات مشابه وابسته به بهزیستی در استان وجود دارد که در مجموع ۵ هزار فرصت شغلی فراهم کرده است.
در ادامه، رئیس بهزیستی شهرستان فومن به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت و مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را بیان کرد.
وی در رابطه با عملکرد اورژانس اجتماعی، افزود: ۱۷۷۴ نفر در سال جاری با اورژانس اجتماعی شهرستان تماس تلفنی برقرار کردند که در این میان، ۱۴۷۷ مورد از آن با مداخله مستقیم کارشناسان این اورژانس پیگیری شده است.
در این دیدار معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، بخشداران مرکزی و سردارجنگل، امام جمعه شهرستان و همچنین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.