به گزارش صفیر گیلان، ناصر حاج محمدی  در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های گیلان که در دفتر شهردار رشت برگزار شد ضمن ابزار خرسندی از حضور در شهر اولین‌ها به عنوان مسئول، اظهار کرد: شهرداری برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر رشت به صورت جدی اقدام خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه یکی از […]

به گزارش صفیر گیلان، ناصر حاج محمدی  در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های گیلان که در دفتر شهردار رشت برگزار شد ضمن ابزار خرسندی از حضور در شهر اولین‌ها به عنوان مسئول، اظهار کرد: شهرداری برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر رشت به صورت جدی اقدام خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های کلان شهرداری رشت، ایجاد و گسترش اماکن فرهنگی جدید همانند کتابخانه ها است، افزود: به همین منظور به دنبال تعامل و همکاری با سایر نهادها برای رسیده به این هدف هستیم.

حاج محمدی با اشاره به سرعت بالای پیشرفت‌های علمی در دنیا، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در اشاعه اطلاعات دارند و می‌توانند با ورود به عرصه فضای مجازی و استفاده از منابع الکترونیک، آگاهی‌های جامعه را افزایش دهند.

وی به عدم توجه مناسب به زیرساخت‌های ارتباطی شهر رشت در سال‌های گذشته را عامل مهمی در پیشرفت ضعیف این حوزه عنوان و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال با توسعه شبکه فیبر نوری و اختصاص آن به کتابخانه‌های عمومی، سرعت تبادل اطلاعات در این محیط را افزایش دهیم.

شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه کتابخانه های عمومی جزئی از بدنه شهرداری هستند، بیان کرد: حمایت مادی و معنوی از کتابخانه‌ها وظیفه ذاتی و مهم شهرداری است.

 

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تیم کارشناسی متشکل از معاونین، کارشناسان مالی و ذی‌حسابان دو مجموعه با تشکیل جلسه‌ای در روزهای آتی درباره میزان بدهی‌های معوقه شهرداری و نحوه وصول مطالبات از محل این سهم بحث و تبادل نظر کنند.