به گزارش صفیر گیلان؛نشست شورای هماهنگی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و مهندس نصراله بازوند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. نصرالله بازوند با بیان اینکه امسال در اولین روز هفته تعاون افتتاح همزمان ۶۴۳ طرح تعاونی […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست شورای هماهنگی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و مهندس نصراله بازوند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نصرالله بازوند با بیان اینکه امسال در اولین روز هفته تعاون افتتاح همزمان ۶۴۳ طرح تعاونی در کشور با اشتغال ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر در سراسر کشور انجام شد، اظهار کرد: میانگین بخش اشتغال در تعاونی‌های کشور ۷ درصد و در دنیا ۱۲ درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۲۲۰ هزار شرکت تعاونی ثبت شده که از این تعداد حدود ۹۳ هزار تعاونی فعال هستند، افزود: ایران رتبه ۱۴ تعاونی‌ها در جهان را دارد.

وی در تشریح عوامل موفقیت تعاونی‌ها، گفت: جایگاه تعریف شده تعاونی‌ها به عنوان سیاست راهبرد در کشور، ثبات در سیاست‌های بلند نظام و تاکید بر اعضای زیاد تعاون بین تعاونی‌ها است.

بازوند با اشاره به حضور افراد خوشنام و با علم و مهارت کافی در هیأت موسسین تعاونی‌ها، ادامه داد: انتخاب عجولانه اعضای هیأت مؤسس و مدیر شرکت‌های تعاونی مسکن مهر که علم و شناخت و تجربه‌ای در ساخت یک طبقه هم نداشتند ضعف پروژه مسکن مهر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون با تاکید بر کیفیت نسبت به کمیت، افزود: امروز به دنبال افزایش تعداد تعاونی نیستیم بلکه هدف ما اثبات شرکت‌های تعاونی و حرکت به سمت تعاونی‌های دانش بنیان، نوآور و خلاق است.

وی با بیان اینکه پنج مدیر در وزارت کار و رفاه متولد دهه شصت و ۳۰ درصد مدیران این صندوق‌ها از جوانان نخبگان هستند که مدارک، حقوق و سوابق آنها در سایت موجود است، تصریح کرد: در کشور ۸۱ تعاونی توسعه عمران برای پوشش دهک‌های پایین جامعه و ۲۱۷ تعاونی دانش بنیان و نوگرا در کشور ایجاد شده است.

بازوند با اشاره به تحقق دولت الکترونیک برای شفافیت در وزارت کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: قرار دادن حقوق و پاداش هیئت مدیره‌ها و مسئولان، اسامی و مبلغ بدهکاران از صندوق‌ها روی سایت، سرعت در ارائه خدمات، ایجاد سامانه جامع هوشمند در بخش تعاون، ثبت کلیه قراردادهای شرکت و صندوق‌ها در سامانه، ایجاد اولین صندوق خطر پذیر و مراکز نوآوری، ایجاد تیم شفافیت و مبارزه با گلوگاه فساد از جمله اقدامات این وزارتخانه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون با بیان اینکه ۱۱۰ واحد مسکن به معلولان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۹۲ هزار شغل خانگی در سال گذشته ایجاد و ۲۷۰ هزار مجوز صادر شده است.