اختصاصی/صفیر گیلان،همایش تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار، حجت الاسلام افتخاری نماینده و جمعی از فعالان بخش تعاون شهرستان و معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و بخشدار سردارجنگل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرماندار شهرستان فومن در این مراسم با تقدیر […]

اختصاصی/صفیر گیلان،همایش تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار، حجت الاسلام افتخاری نماینده و جمعی از فعالان بخش تعاون شهرستان و معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و بخشدار سردارجنگل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان فومن در این مراسم با تقدیر از حضور موثر تعاونگران شهرستان که منشا خدمات زیادی در حوزه های تولید و صادرات هستندگفت: فعالیت تعاونگران تضمین کننده آینده بهتری برای اقتصاد و رفاه اقتصادی است که با ارز آوری  و حمایت قانونی و افزایش تولید فرصت های شغلی شایسته  را در شهرستان رقم می زنند.
وی با بیان این که نزدیک به ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور وجود داردافزود:تاثیر فعالیت تولیدی آنان در اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

تعاونگران

فعالیت تعاون تضمین کننده آینده بهتری برای اقتصاد و رفاه

فرماندار فومن با تاکید بر اینکه استفاده از منابع و تسهیلات در راستای رفع مشکلات تعاونگران  که پیش روی فعالیت آناناست باید برداشته شود گفت: برخورد سلبی با تعاونگران فعال و موفق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی اقدام علیه توسعه فعالیت های بخش تعاون را اشتباهی بزرگ دانست که به پایه های تولید در کشور آسیب می زند.
فرماندار شهرستان فومن، رشد و توسعه اقتصادی را دو محور مهم اقتصادی دانست و افزود: با توجه بیشتر به بخش تعاون قادر به کسب نتایج خوبی در این شاخص ها خواهیم شد.
وی با تاکید بر کیفی کردن تعاونی ها، افزایش کارایی عملکرد را هدف مهم امروزی بخش تعاون عنوان کرد که قدرت اقتصادی این تعاونی ها را افزایش خواهد داد‌.
قاسم نژاد با بیان این که تعاونی ها چند نقش برجسته دارند، افزود: اولین نقش تعاونی ها افزایش تولید و به دنبال آن رشد و توسعه اقتصادی است که با افزایش اشتغال همراه می شود.

وی نقش دیگر تعاونی ها را افزایش سرمایه های اندک موجود در فضای اقتصادی در قالب فعالیت تعاونی به منظور تولید کالا و ارائه خدمات دانست و گفت:در بخش تعاونی، همدلی و تعاون ضرورت دارد، در غیر این صورت فعالیت ها به میزان مطلوب به نتیجه نمی رسد.
قاسم نژاد تصریح کرد: تقویت ارتباط بخش تعاون و صندوق های کارآفرینی و بانک های عامل و پرداخت کننده تسهیلات از وظایف دولت است و بر آنیم که با افزایش رایزنی ها و مذاکرات فشرده، بستر فعالیت اقتصادی را برای تعاونگران مناسب تر کنیم.
وی لزوم ارائه خدمات آموزشی به تعاونی ها را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت و اثربخشی مثبت این اقدام تاکید کرد.
فرماندار فومن در انتها با اشاره به وضعیت شرکت توسعه عمران شهرستان فومن، فعالیت آن را زمینه ساز توسعه اقتصادی و افزایش فرصت های اشتغال در شهرستان عنوان کرد و با دعوت از تعاونگران و فعالان اقتصادی و سایر علاقه مندان به عضویت در این شرکت تعاونی به دلیل ویژگی آن در معافیت از محدودیت های مربوط به ورود به حوزه های مختلف، خواستار همکاری همگان در راستای ارتقای بازده بخش تعاون در شهرستان شد.

 اتکاء بر توانایی های داخلی راهکار مناسب جهت تسریع توسعه 

افتخاری

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شهرستان در ادامه این مراسم، با تاکید بر لزوم خودباوری و کارآفرینی به منظور رفع مشکلات و بهبود عملکرد، اتکاء بر توانایی های داخلی را راهکار مناسب جهت تسریع توسعه دانست.
وی با اشاره به اسناد فرادستی نظام که رساندن سهم تعاون در اقتصاد به ۲۵ درصد را هدفگذاری کرده است، خواستار کنار گذاشتن اختلافات و تمرکز بر خدمت در راستای تامین منافع مردم شد و برتعامل تعاونگران و کارآفرینان تاکید کرد.

عضویت سهام داران تعاونی های شهرستان به ۹۵۴۴۷ نفر رسید

رسایی تعاون

مهندس رسائی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن در این برنامه با ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی های شهرستان فومن از فعالیت ۴۲۱ شرکت تعاونی در شهرستان خبر داد که از این میان، ۱۷۰ شرکت فعال با اعضای ۳۹۴۰ نفر به کار می پردازند.
وی افزود: هم اکنون تعداد سهام داران تعاونی های شهرستان به ۹۵۴۴۷ نفر رسیده و برای ۱۰۷۲ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
رسائی در ادامه از فعالیت ۱۵ شرکت در تعاونی مسکن خبر داد که هم اکنون ۴ مورد از آنان فعال است.
وی با اشاره به ادامه پیگیری ها برای فعال کردن شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان از تکمیل عضو گیری و آغاز فرآیند ثبت و تهیه مکان برای فعالیت آن خبر داد.
رسایی در پایان از پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۱،۳ میلیارد تومان برای طرح های اشتغال روستایی و ۵،۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر از طریق سامانه کارا خبر داد.

در ادامه، مسئولین دو تعاونی موفق شهرستان فومن با بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه های مختلف از جمله بیمه، تسهیلات، فرصت های نمایشگاهی و حمایت های قانونی، خواستار رسیدگی به کاستی ها و رفع مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود شدند و با اشاره به ایده ها و راهکارهای سازنده جهت ارتقای عملکرد خود، پیشنهاداتی جهت بهبود فضای کسب و کار شدند.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و تندیس، از زحمات ۵ تعاونی موفق و شاخص شهرستان فومن تقدیر شد.