به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی در نشست شورای اداری شهرستان شفت با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش باید فلسفه نهضت عاشورا به خوبی تبیین گردد . وی با بیان اینکه ولایت پذیری حضرت اباالفضل(ع) از امام زمان خویش درس تاسوعا و آزادگی […]

به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی در نشست شورای اداری شهرستان شفت با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش باید فلسفه نهضت عاشورا به خوبی تبیین گردد .

وی با بیان اینکه ولایت پذیری حضرت اباالفضل(ع) از امام زمان خویش درس تاسوعا و آزادگی درس عاشورای حسینی است افزود : فکر سالم و عمل صالح نتیجه تقید به ائمه اطهار است .
فرماندار شفت با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس در پایان شهریور ماه جاری اذعان داشت : در طول ۸ سال دفاع مقدس با تکیه بر ارزش ها و تعالیم دینی از کشور خود دفاع نمودیم و اقتدار و امنیت امروز ایران مرهون جانفشانی های شهدا ، رزمندگان و صبر و استقامت خانوادهای شهدا ، ایثارگران و جانبازان است .
وی با بیان اینکه دستگاه های ذیربط در تدوین برنامه های دفاع مقدس در شهرستان شفت باید به ذائقه نسل جوان توجه ویژه نمایند تصریح نمود: بخشداران ، شهرداران و دهیاران در تمهید مقدمات برنامه ها معاضدت لازم را معمول نمایند .
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس در مهر ماه اشاره و اذعان داشت : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بخاری های نفتی تمامی مدارس باید تا قبل از آغاز بازگشایی مدارس و فصل سرما جمع آوری و با سیستم های ایمن جایگزین شوند .
وی پیاده روی اربعین را یک حرکت نرم و برنامه راهبردی برای جمهوری اسلامی و نمایش اتحاد کشورهای منطقه برشمرد و گفت : مسوولین در برپایی موکب شهرستان شفت در کربلا و برنامه های فرهنگی باید معاضدت لازم را داشته باشند .
مقام عالی دولت در شفت در ادامه به اجرای پروژه بهسازی و تعریض محور ملاسرا-شفت اشاره و خواستار همکاری بیش از پیش شورای اسلامی شهر و شهرداری شفت در آزادسازی حرایم این راه شد و بر لحاظ نمودن حقوق مردم در این راستا تاکید کرد .
وی با بیان اینکه مبلغ ۱۳ میلیارد تومان تنها اعتبارات تملک دارایی است افزود : برای شهرستان در سال ۹۸ اعتبارات ملی و استانی خوبی پیش بینی شده است.
محسنی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برای شهرداری شفت بالغ بر یک میلیارد تومان و برای شهرداری احمدسرگوراب بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است افزود : اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی در اولویت برنامه آبفا قرار گیرد .