اختصاصی/صفیر گیلان،فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسب هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی در بازبینی اهداف و عملیات یکسال گذشته است تا بتوانیم به اهدافی را که ترسیم کرده ایم دست یابیم. سردار اسحاقی با بیان اینکه ماموریت پلیس به شدت اجتماعی […]

اختصاصی/صفیر گیلان،فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسب هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی در بازبینی اهداف و عملیات یکسال گذشته است تا بتوانیم به اهدافی را که ترسیم کرده ایم دست یابیم.
سردار اسحاقی با بیان اینکه ماموریت پلیس به شدت اجتماعی است، گفت: محتوای برنامه های امسال هفته ناجا در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت ماه صفر و اربعین است.
وی شعار امسال را «پلیس هوشمند، امین مردم» اعلام کرد و گفت: با توجه به گسترده بودن ابزارهای ارتباطی دامنه سواستفاده از فضا برای مجرمان و ایجاد جرایم بسیاری در فضای مجازی ایجاد شده که سبب شده مبنای شعار امسال بر همین محور است.
رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه نخستین دستگاه دولتی که در بحث الکترونیک ورود کرد و سامانه های خود را به روز کرد، پلیس بود؛ افزود: امروز نه تنها برای پلاک خودرو بلکه برای خدمات دیگر این مسئله را ایجاد کردیم.
اسحاقی با بیان اینکه  قریب به ۹۰ درصد کارهایی که در پلیس انجام می شود، ارایه خدمات است و سعی کرده ایم در این بعد از فضای الکترونیکی استفاده کنیم گفت:امروز پلیش هوشمند امین مردم  برای ایجاد فضایی جدید برای ارائه خدمات رسانی است..
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آموزشهای حرفه ای برمبنای دانش های به روز جهت افزایش مهارت انجام می گیرد، افزود: اگر بخواهیم به یک جامعه مطلوب و قانون گرا برسیم نقش رسانه بسیار تاثیر گذار است.

سردار اسحاقی تصریح کرد؛ هر نوشته و حرکت قلم و ابزار کار رسانه در شکل مختلف که ورود کند می تواند نقش بزرگی در امنیت و قابلیت اجتماعی داشته باشد.

وی همچنین به ۴۴۵ شهید والامقام نیروی انتظامی اشاره و افزود: شهدای گرانقدر  در راه مبارزه با اشراف ،قاچاقچیان و اراذل و اوباش از جان خود گذشتند.

اسحاقی با اشاره به رفتارهای ترافیکی استان از اجرای طرح مشترک جهت دانش ترافیکی خبر داد و گفت: اگر بتوانیم زیر ساخت های لازم را در شهر رشت فراهم کنیم می توانیم رشت را به عنوان شهر هوشمند از باب ترافیکی معرفی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت پلیس در حوزه دانش بیان اظهار کرد: در بیشتر ترافیک‌ها ۷۰ درصد عامل انسانی سبب می شود که امیدواریم با هوشمندسازی شهرها ترافیک را کم کنیم.

رئیس پلیس گیلان در مورد مسائل اجتماعی نیز اظهار کرد: مسئله اجتماعی را باید در همان سطح اجتماعی حل کنیم و پیشگیری های اجتماعی نیز بسیار موثر در کاهش جرایم خواهد بود.

وی ادامه داد: پلیس در این هفته در مرزهای گیلان مانور امنیت را برگزار خواهد کرد که در راستای ارتقای آمادگی و افزایش مهارتهای پلیس خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بزرگ  با بیان اینکه اگر قوائد را  عده ای رعایت نکنند سنگ روی سنگ بند نمی شود گفت:با توجه به ظرفیت گیلان سربازان نیروی انتظامی ما هم از ظرفیت بالایی برخوردارند.

 انهدام ۱۲ باند کلاهبرداری با کشف هزار و ۵۸فقره پرونده

اسحاقی از انهدام ۱۲ باند کلاهبرداری در مدت ۶ ماهه با دستگیری ۴۰ نفر  خبر داد و گفت: هزار و ۵۸فقره در این زمینه پرونده کشف شده است.

وی در مورد آمار کشف سرقت‌ها در استان نیز گفت: در جرایم خرد طی ۶ ماهه گذشته ۸۰ درصد کشفی داشتیم و در جرایم بزرگ مثل سرقت بانک و قتل۱۰۰ درصد کشف داشتیم.  در کشور رتبه اول کشف جرایم برای گیلان است.

رئیس پلیس گیلان در مورد تصادفات در شهر و راه های بیرون شهری یادآور شد: در مجوع شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات شهری هستیم و در حوزه برون شهری نیز تصادفات ۳۱ درصد کاهس داشته است.

وی در ادامه گفت: ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس با شماره ۱۱۰ در شش ماهه گذشته گرفته شده که روزانه ۳ هزار و ۳۲۰ تماس را نشان می دهد.

اسحاقی تصریح کرد: ۲۸۴ هزار و۲۵۴ فقره از این تماس‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی در خصوص شماره ۱۹۷ نیز اظهار کرد: درشش ماهه گذشته ۳ درصد کاهش شکایت از مامورین کاهش یافته و میزان تقدیر مردم از ماموران پلیس ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان با بیان اینکه در شش ماهه گذشته با ۵۵ باند مواد مخدر برخورد شده است، گفت: در این مدت همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ خرده فروش هم  دستگیر شدند.

به گزارش صفیر گیلان،فرمانده نیروی انتظامی در خصوص قصاص قاتل پلیس رشت  که صبح امروز و در ملا عام در پارک دانشجو اجراشد گفت:این حکم طبق در خواست اولیای دم صادر شده و ما کوچکترین دغدغه ای در اجرای حکم و احکام قصاص از طرف مردم  نداشته ایم زیرا این زمینه ای برای رشد و امنیت اجتماعی و هشداری به هنجار شکنان است.

سردار اسحاقی تاکید کرد؛ پلیس گیلان تا دستگیری  مجرم نقش داشته و  ما بقی تصمیمات فرایند قانونی بوده  از طرف اولیای دم که قاضی پرونده چنین حکمی صادر کردند.