صفیر گیلان؛عباس علیزاده در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به سهم پنج هزار و ۸۷۵ میلیارد ریالی استان در تسهیلات اشتغال فراگیر، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال معادل ۱۹ درصد از طریق بانک های عامل استان جذب شده است. مدیرکل […]

صفیر گیلان؛عباس علیزاده در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به سهم پنج هزار و ۸۷۵ میلیارد ریالی استان در تسهیلات اشتغال فراگیر، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال معادل ۱۹ درصد از طریق بانک های عامل استان جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از معرفی ۴۶۲ طرح اشتغال فراگیر با اعتبار ۲۵۱ میلیارد تومان به بانک ها خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۱۴ میلیارد تومان در بانک ها مصوب و ۱۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است که در نهایت برای یک هزار و ۳۸۴ نفر اشتغال جدید ایجاد می شود.

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز، با بیان اینکه ۹۵ درصد افراد در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند، خاطرنشان کرد: وضعیت پرداخت گیلان با میانگین کشوری برابر است.

وی از تحقق ۶۴.۴ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج تا پایان مردادماه امسال خبر داد و متذکر شد: میزان پرداخت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اما هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

رضا اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در ادامه، استان گیلان را جزو پنج استان حادثه خیز کشور دانست و یادآور شد: به منظور جلوگیری از روند مهاجرت از روستاها به شهرها باید به مدیریت بحران و پرداخت خسارات بپردازیم.

وی کشورهای دارای ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین را بحران زده دانست و گفت: غالب کشاورزان ما خرده مالک هستند و درآمد کم حاصل از کشاورزی موجب مهاجرت آنان به شهر و حاشیه نشینی شده که در نهایت نرخ بیکاری را افزایش می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به اختصاص دو هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای جبران خسارات کشاورزان، عنوان کرد: حدود ۴۳ میلیارد تومان به گیلان اختصاص دارد لذا بانک کشاورزی به عنوان بانک مادرتخصصی باید تسهیلات رونق تولید را به سمت کشاورزی سوق دهد.