به گزارش صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات فرهنگ عمومی کشور عفاف و حجاب است اظهار کرد: در تلاش هستیم رفع معضل فرهنگی مذکور را در گیلان عملیاتی کنیم. رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به تاثیر امر به معروف و نهی از […]

به گزارش صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات فرهنگ عمومی کشور عفاف و حجاب است اظهار کرد: در تلاش هستیم رفع معضل فرهنگی مذکور را در گیلان عملیاتی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اجتماعی و به ویژه فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: انسان وقتی وارد شهری می شود باید نمادهای دین را ببیند بنابراین می طلبد دستگاه ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند تا روش های مناسب را عملیاتی کند.

وی، خواستار ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه های مختلف استان شد و بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اداره های گیلان ضروری است.

بهبود شاخص های اجتماعی طلاق و مواد مخدر در گیلان

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با قدردانی از تصمیم های خوب گرفته شده توسط شورای فرهنگ عمومی استان گفت: گیلان به سبب داشتن مردمان خوب، نجیب و شریف همواره در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی پس از انقلاب از جمله دفاع مقدس از استان های پیشرو بوده است.

ارسلان زارع، امنیت و آرامش امروز گیلان را نشان دهنده فرهنگ والای مردم، تعامل شایسته با مسئولان، همدلی دستگاه های اجرایی و تلاشگران قوه مجریه و قضائیه و همچنین ائمه جمعه و در راس آنها آیت الله فلاحتی دانست و افزود: سال های گذشته گیلان مانند استان های دیگر از حیث اجتماعی آسیب هایی داشته و شورای فرهنگی عمومی با جدیت به این مسائل پرداخته است.

وی از بهبود برخی شاخص های اجتماعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طلاق و چند شاخص مواد مخدر در استان بهبود داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی تنها از طریق یک دستگاه اتفاق نمی افتد، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و این همدلی را در استان مشاهده می کنیم.

زارع به ظرفیت مناسب ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان و دانشجویان برای فعالیت های فرهنگی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم طبق اسناد بالادستی کشور و براساس شرایط استان برنامه ریزی های لازم انجام شود.

 ۷۰ درصد فعالیت های قرآنی جنبه آموزشی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نقش قرارگاهی در پیشبرد اهداف قرآنی دارد و در نخستین گام به ساختار بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی کشور توجه شد، بعضی از دستگاه ها حتی اداره قرآنی نداشتند که این اداره به ساختار آنها اضافه شد.

فیروز فاضلی بر استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موسسه ها و گروه های فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی در سطح استان تاکید کرد و افزود: گستره اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گسترده تر می شود زیرا ورود مقام های دولتی سبب رونق فعالیت های قرآنی است و این جلسه ها در سطح بالاتری برگزار می شود.

وی با اشاره به مهم ترین راهکارهای پیشبرد اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیان کرد: تقسیم کار وظایف قرآنی و اشراف کامل شورا به فعالیت کارگروه های سه گانه آموزش، تبلیغ و پژوهش مهم است تا این شورا بتواند مطالبه گری جدی در مورد ماموریت ها و پیگیری اجرای مصوبات این شورا داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان، همبستگی و همگرایی کامل اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تبادل نظر و شنیده شدن صدای واحد از شورای مذکور را اثرگذار دانست و تصریح کرد: تحرک و پویایی درونی و بیرونی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت انگیزه عوامل شورا از درون سازمان ها حائز اهمیت است.

فاضلی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت های قرآنی جنبه آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: این حجم از انرژی و بودجه که صرف این کار می شود، ایجاب می کند در کمیته های تخصصی همواره درباره بهترین و جدیدترین متدهای آموزش قرآن با استفاده از ابزارهای موثر آموزش و رسانه ای بحث و بررسی و تبادل نظر شود.