به گزارش صفیر گیلان، حمیدرضا آبایی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های ذینفع در ایجاد این منطقه، اظهار کرد: باید شرایط لازم برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه فراهم شود. وی با بیان اینکه به رغم همه اقداماتی که تاکنون انجام شده هنوز این […]

به گزارش صفیر گیلان، حمیدرضا آبایی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های ذینفع در ایجاد این منطقه، اظهار کرد: باید شرایط لازم برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه فراهم شود.

وی با بیان اینکه به رغم همه اقداماتی که تاکنون انجام شده هنوز این منطقه به صورت کامل راه‌اندازی نشده است، افزود: باید کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستار فعال سازی شود تا بتوانیم از تسهیلات و امتیازات منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا استفاده کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد شرایطی برای حضور ۲۴ ساعته کشتی در این بندر، گفت: از نیروی انتظامی درخواست شده نیروهای‌ خود را به صورت شبانه روزی در این منطقه مستقر کند که این اقدام نیازمند تأمین یکسری امکانات و زیرساخت‌ها بود که نیروی انتظامی نیز قول مساعدت برای همکاری در این زمینه داده است.

آبایی با اشاره به اینکه از همه دستگاه‌ها درخواست می‌کنیم که وضعیت را به گونه‌ای فراهم کنند که بتوانیم شرایط فعالیت در بندر را ایجاد کنیم، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که باید به رسیدگی شود موضوع کنجاله و معدوم کردن آن است که مقرر شده امروز این موضوع توسط مقامات قضایی بررسی شود و در صورت امکان بتوانیم از این کنجاله در صنایع صنعتی استفاده کنیم تا ضرر کمتری متوجه صاحبان کالا شود.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاری در این منطقه برای صاحبان کالا سودآور شود، افزود: به همین منظور باید همه دستگاه‌های ذینفع در منطقه ویژه اقتصادی آستارا شرایط را برای فعالیت مناسب سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ایجاد ارزش افزوده برای کالاها در این منطقه را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: باید شرایط و امکاناتی فراهم کنیم که براساس این امکانات بتوانیم انواع و اقسام سرمایه کذاری ها در در این منطقه را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی می توانند در منطقه ویژه اقتصادی فعالیت داشته باشند که خود صاحب کالا باشند، ادامه داد: صاحبان کالا با انتقال کالای خود به این بندر و ایجاد ارزش افزوده برای آن زمینه صادرات کالا را فراهم می کنند.

آبایی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با تصویب طرح جامع جانمایی زون‌هایی که قابلیت واگذاری دارند بخش خصوصی  فعال‌تر شده و سرمایه گذاران بتوانند در این منطقه حضور داشته باشند.