اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی حرکات مرموزانه و موزیانه برای حذف نام کلمه «شهید» از معابر،  را نشان‌دهنده آغاز یک حرکت ضد فرهنگی خواند و گفت:  ما می‌دانیم تمام امنیتی که در حال حاضر در کشور جاری است و تمام امکاناتی که اکنون در اختیارداریم را مدیون خون شهدا هستیم و کسی که به نام […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی حرکات مرموزانه و موزیانه برای حذف نام کلمه «شهید» از معابر،  را نشان‌دهنده آغاز یک حرکت ضد فرهنگی خواند و گفت:  ما می‌دانیم تمام امنیتی که در حال حاضر در کشور جاری است و تمام امکاناتی که اکنون در اختیارداریم را مدیون خون شهدا هستیم و کسی که به نام شهید رحم نمی کند با نام امام شهدا ،امام حسین (ع) نیز رحم نخواهد کرد!!

حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی  ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مردم و هیئت های عزاداری که عشق و ارادت خویش را به نحو احسن در دهه اول محرم با اخلاص به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ و مکتب حسینی بایستی با احساس مسئولیت و وظیفه شناسی بیش از پیش در دستور کار کلیه مسئولین بخصوص دستگاه های متولی امر فرهنگ باشد.

9f92bda0-8ba4-413a-ad41-525cd4486b25

صفوی با تاکید بر اینکه رسانه ها به جایگاه کربلا و نینوا در تاریخ که جایگاه رشد انبیاء بوده توجه کنند گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن نام عاشورا گذاشتند ولی اهل بیت و یاران ابا عبداله اجازه ندادند که نام حسین (ع) فراموش شود و این راه تا پیوستن به ظهور امام زمان ادامه دارد.

امام جمعه فومن با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی بایستی در برداشت ها،تفکر ، اندیشه و بینش یک سر و گردن  از دیگران فراتر باشند گفت: بهره مندی از منویات امام حسین (ع) و اربعین باید برای ظهور تمدن نوین اسلامی به یک دستور همگانی مبدل شود.

حجت الاسلام صفوی به برنامه های متداول در شهرستان فومن در عزاداری ابا عبداله و ایام محرم و صفر اشاره و افزود: در مساجد شهرستان بیش از شش دهه ما برنامه این ایام را داریم که این کمتر در شهرهای غرب گیلان دیده می شود.

حجت الاسلام صفوی حذف نام شهدا از معابر شهری، و روستایی شهرستان را  توطئه بزرگی خواند و خواستار شد تا  مسئولان با هوشیاری جلوی آن را بگیرند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه من به شهدا و نام شهدا بسیار حساس هستم به ویژه  روحانی شهید عظیم پور نصیری  و شهید خلیلی گفت: امروز متاسفانه نام شهدا در  تابلوی کوچه ها حذف می شود در حالی که شهدا یادگاران نهضت اسلامی و هشت سال جنگ ناجوانمردانه و محاصره اقتصادی و تحریم ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: حرکات مرموزانه و موزیانه برای حذف نام کلمه «شهید» از معابر، نشان‌دهنده آغاز یک حرکت ضد فرهنگی است و ما می‌دانیم تمام امنیتی که در حال حاضر در کشور جاری است و تمام امکاناتی که اکنون در اختیارداریم را مدیون خون شهدا هستیم.

وی همچنین به نام گذاری کوچه ها به نام شاعران و عالمان و گل و بلبل اشاره و افزود:شوراها و بخشداران توجه کنند کسی که نام شهید را در تابلوی کوچه ها حذف می کند معلوم نیست که به نام امام حسین (ع)  چه می کند.

وی افزود: ما چند روزی است در شهرستان درگیر جلسات این تغییر نام ها هستیم و امیدوارم با روشنگری دیگر شاهد چنین دغدغه ای در شهرستان نباشیم.

امام جمعه شهرستان فومن همچنین خواستار شد تا اگر خیری با هزینه خود  زمینی برای ساخت مسجدی وقف نموده این نباید به قبرستان تبدیل شود و مشکلات مساجد شهرستان نیز به زودی رفع گردد.

امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور امام جمعه،نماینده و سرپرست فرمانداری و اعضای شورای فرهنگ عمومی با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد دیگر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات پرداختند و کتابی نیز به رسم یاد بود به اعضا اعطا شد.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن مصوب شد تا از نام آوران  و مولفان کتاب و کتاب نویسی شهرستان طی مراسمی تجلیل و فضای مجازی شهرستان با حضور پر رنگ نهاد آموزشی و پرورشی و فرهنگی کنترل و اعضای شورای نام گذاری کوچه ها و معابر ،میادین شهرستان با نظارت حاج آقا حسن زاده و فتا پادیاب تشکیل شود.

زلیخا صفری راسته کناری