اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت عصر روز گذشته به ریاست محمد علی ویشکایی معاون عمرانی  فرماندار  و محمد نوری هریس (پدر شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس) به عنوان عضو‌ هیات مدیره سازمان حمل و‌نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سازمان تاکسیرانی و سایر اعضا به منظور بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی سطح […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت عصر روز گذشته به ریاست محمد علی ویشکایی معاون عمرانی  فرماندار  و محمد نوری هریس (پدر شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس) به عنوان عضو‌ هیات مدیره سازمان حمل و‌نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سازمان تاکسیرانی و سایر اعضا به منظور بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی سطح شهر و هم اندیشی در خصوص حل مسائل در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی با شرایط خاص

محمد علی ویشکایی معاون عمرانی فرمانداری رشت در این جلسه با بیان اینکه ما مشکلات شما رانندگان عزیز را درک می کنیم گفت: من قولی نمی دهم که قابل اجراء نباشد و شما باید به ما فرصت دهید تا مشکلات با بررسی حل شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات شمادر ارائه خدمات مصوبات دولتی در نرخ و تغییر و افزایش کالاهای مورد نیاز شما از جمله لاستیک است.

وی تاکید کرد؛تسهیلات برای حوزه حمل و نقل شهری به ویژه تاکسی رانی باید در سطح ملی پیگیری شود گفت:برای رانندگان تاکسی که مشکلات و شرایط خاص دارند تسهیلات در نظر گرفته شود.

رانندگان تاکسی در برخی ساعات در سطح شهر کمتر  حضور دارند

محمد نصیری دبیر شورای ترافیک شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان این که موضوع مسافربرهای شخصی به عنوان دغدغه رانندگان تاکسی را مدت هاست که پی گیری می کنیم، گفت: دغدغه پلیس در این باره اینست که علیرغم  اینکه رانندگان تاکسی زحمات زیادی می کشند، متاسفانه در برخی ساعات ، روزهای تعطیل و غروب ها  در سطح شهر حضور ندارند.

همچنین به شش هزار تاکسی در شهرستان رشت اشاره و اینکه متاسفانه ۲ هزار تاکسی دیده می شود و نباید به مسافر بران شخصی دیگر شهرها در شهر رشت خدمات داده شود.

همچنین در مورد سرویس مدارس که مصوبات شورا ایراد داشت و فرمانداری رشت کمک کرد تا افزایش ۱۰ درصدی اعلام شود.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس شهر رشت

محمد نوری هریس (پدر شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس) به عنوان عضو‌ هیات مدیره سازمان حمل و‌نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سازمان تاکسیرانی در جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر رشت و ما همیشه بحث اتوبوس رانی را داشتیم گفت: شهر فقط برای اتوبوس نیست بلکه هر وسیله عمومی زیر مجموعه ماست  از جمله تاکسی،اژانس ها،وانت بار ها و …. که در شهر تردد دارند.

وی افزود: هر کسی در این مجموعه کار می کند باید زیر نظر حمل و نقل باشد و امنیت و مسائل اجتماعی این قشر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نوری هریس با اشاره به اینکه مدیری موفق است که نگاه دست جمعی داشته باشد و در چیدمان زیر مجموعه خود خوب از ظرفیت ها استفاده کند افزود: ما و شما باید به عنوان همکار در کنار هم باشیم تا مشکلات حل شود.

عضو‌ هیات مدیره سازمان حمل و‌نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سازمان تاکسیرانی ضمن یاد آوری استاندار اسبق گیلان قهرمانی گفت: در دوره مدیریت این عزیز اتوبوس رانی گیلان مقام اول کشور را در خدمات از آن خود کرد که این موفقیت نشانه خرد جمعی بود.

نوری هریس خواستار شد تا در فرودگاه رشت بر رانندگان نظارت بیشتر شود و رانندگان شاداب با پوشش مرتب و منظم و یک دست تا مسافران از بدو ورود به گیلان نظم و ترتیب را ببینند.

وی تاکید کرد؛ هر کسی در این شهرستان در بخش حمل و نقل حضور دارد باید مجوز داشته باشد و من قول می دهم با همکاری شماها بودجه را به گیلان برای این بخش بیاورم.

عضو‌ هیات مدیره سازمان حمل و‌نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به مشکلات سرویس مدارس گفت: افراد بازنشسته و دو شغله نباید در سرویس مدارس جذب شوند و حتی مدیر مدرسه نیز حق سرویس دهی ندارد زیرا حق رانندگان عزیز تاکسی خورده می شود.

وی با اشاره به اینکه در کار گروه ماده ۱۸ در آیین نامه مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۷ ابلاغ (در خصوص آیین نامه حمل دانش آموزان)و سال ۹۷ اصلاحیه خورده و تا دو سال پیش روی آن کار نشده است و ما تازه این را راه اندازی کردیم ولی به جایگاه اصلی نرسیدیم.

وی افزود:در صدد رفع مشکلات سرویس دهی مدارس هستیم وما در سرویس مدارس افزایش ۱۰ درصدی نرخ را داشتیم و بسیاری از ضعف در این حوزه به کار گروه ماده ۱۸ بر می گردد.

مشکلات عدیده تاکسی رانان رشت حاصل مدیریت ضعیف شهردار و ۱۱ عضو شورا

در این جلسه  باقری مدیر عامل تعاونی تاکسی رانی رشت در خصوص مشکلان این قشر گفت: مدیریت ضعیف شهردار به همراه ۱۱ عضو شورا تاکسی داران شهر رشت را با مشکلات عدیده روبرو کرده است.

وی فزود: امروز تاکسی راننان ما هم عوارض شغلی و هم عوارض سرویس دهی را پرداخت می کنند که در هیچ شغلی این چنین دو عوارضی پرداخت نمی شود.

باقری به گرانی لوازم تاکسی داران که از جمله گرانی لاستیک است اشاره و افزود: امروز متاسفانه استهلاک این تاکسی ها که بخاطر پشت چراغ قرمز ماندن و  ترمز گرفتن پی در پی در ترافیک و سرعت کاهها افزایش یافته دیده نمی شود.

مدیر عامل تعاونی تاکسی رانی رشت با بیان اینکه رانندگان تاکسی مجبورند تا هزینه نگهداری ماشین و بیمه و … را خود متقبل شوند گفت: خوشبختانه یا متاسفانه این مسئله در بخش اتوبوس رانی برعکس است و تمامی استهلاک و هزینه با دولت و حتی مکانی برای اتوبوس اسقاطی توسط دولت جانمایی شده است.

وی خواستار کمک به رانندگان تاکسی شهر رشت در تهیه لاستیک به نرخ مصوب تعاونی شده و گفت: این عزیزان با درآمد پایین هزینه خانواده را دارند .

حضور کم رنگ پلیس در ایستگاههای تاکسی شهر رشت/در شهر رشت هیچ سرعت گیری برای مسافر کشان شخصی نیست

محمود خوالی در این جلسه به عنوان نماینده تاکسی رانان گفت: کاش نیروی انتظامی و پلیس راهور نیز در جلسه حضور داشتند.

وی شهر رشت را پایگاه و الگوی شهرستانها خواند و گفت: این شهر اولین ها در حمل مسافر مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: در شهر رشت همه نو مسافر کش از بومی ،بازنشسته و … هستند  و هر کسی به راحتی  در جلوی ایستگاه تاکسی مسافرکشی می کند که این عدم مدیریت است.

خوالی هسته مرکزی شهر رشت را پر شده از راننده شخصی با پارک دوبل خواند و گفت: امروز در این شرایط رانندگان تاکسی حتی امنیت جانی نیز ندارند و ما شاهد آسیب هایی از جمله درگیری و نزا و فحاشی در این حوزه هستیم.

نماینده تاکسی رانان رشت از حضور کم رنگ پلیس  در ایستگاه تاکسی رشت گلایه مند شد و گفت: حداقل انتظار ما حضور پلیس در ایستگاههای ۷۶ گانه تاکسی در رشت است.

وی افزود: در شهر رشت هیچ سرعت گیری برای مسافر کشان شخصی نیست و هیچ تابلو و بنری برای ورود این افراد دیده نمی شود در حالی که برای تاکسی رانان انواع بند و ممنوعیت و پاسخگویی به قوانین دیده شده است و گرانی هم در کنار این قوانین جان و توان تاکسی رانان را ربوده است.

 

رطوبت گیلان مصوبات جلسات را نگیرد

در این جلسه همچنین توسط برخی رانندگان و اعضای حاضر در جلسه مطرح شد؛جلسات برگزار می شود ولی خروجی نداشته و ما انتظار داریم مصوبات پیگیری و نتیجه بدهد و خدای نکرده رطوبت گیلان مصوبات جلسات را نگیرد.

 

راننده تاکسی حاضر در جلسه گفت: چرا نباید استهلاک ها در تاکسی رانی و رانندگان زحمت کش این قشر دیده شود در حالی که ربع گوجه فرنگی که خواصی ندارد و  فقط رنگ غذا را تغییر می دهد از ۲ هزار تومان کبلویی به ۱۸ هزار تومان رسیده است.

 گزارش //زلیخا صفری راسته کناری

83c26865-f848-4696-967a-9f6ae1a7af33 ec591732-cf64-404f-b27e-a88c8be2041f

fea0c65f-cf1c-41a0-b817-a6a90827ed87 ec591732-cf64-404f-b27e-a88c8be2041f a50a64fe-5d6d-494d-9fae-113bb3b1df50 148b533a-3df4-4146-a0a4-fed6121a05f9 929efaa6-371a-45b5-8110-a9e28057b87c c09dc23c-b983-4c49-a734-314e15599ba4