به گزارش صفیر گیلان؛ دبیرستان دخترانه فرنگیس سلیمانی با حضور استاندار  و مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و همچنین مدیر کل نوسازی گیلان در محله پیرکلاچای رشت به بهره برداری رسید. این مدرسه با زیربنای یک هزار و ۳۷۱ متر مربع و به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دبیرستان دخترانه فرنگیس سلیمانی با حضور استاندار  و مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و همچنین مدیر کل نوسازی گیلان در محله پیرکلاچای رشت به بهره برداری رسید.
این مدرسه با زیربنای یک هزار و ۳۷۱ متر مربع و به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و ۹ کلاس درس ساخته شده است.
مدرسه دخترانه دوره دوم متوسطه مرحومه فرنگیس سلیمانی با صرف ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط خیّران: سیده خدیجه آرین و محمد حسین عادلی هزینه شده است.
این مدرسه که عملیات ساخت آن از سال ۹۷ آغاز شده، علاوه بر کلاس درس، دارای آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، اتاق مشاوره و سالن اجتماعات است.

استاندار گیلان در آیین افتتاح این مدرسه خیرساز در محله پیرکلاچای رشت با اشاره به پیشگامی خیران در ساخت اماکن عام المنفعه اظهار داشت: تحکیم روحیه همبستگی و کمک به دولت از کارکردهای مهم افزایش کارهای خیری است. ارسلان زارع با اشاره به سیل اخیر در ۹ شهرستان استان و خسارات وارده خاطرنشان کرد:  خیران در زمینه استاندارد سازی و مقاوم سازی فضای آموزشی می توانند به یاری دستگاههای اجرایی بشتابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم  گفت:  از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز گیلان ۲۵۶مدرسه با هزار و ۱۸۹کلاس با کمک ۱۰۸میلیارد تومانی خیّران در گیلان ساخته شده است. نادر جهان آرای افزود: هم اکنون ۱۵۰ مدرسه در گیلان در حال ساخت است که خیران در ساخت یک سوم آن‌ها مشارکت دارند.

گفتنی است خانم خدیجه آرین متولد رشت است و تا سال ۱۳۹۱ دانشیار دانشگاه   علامه طباطبایی بوده است.

محمد حسین عادلی متولد ۱۳۳۱ اهواز است. ریاست بانک مرکزی و مسئولیت سفارت ایران در کشورهای ژاپن، انگلیس و کانادا بخشی از سمت های اجرایی وی در سالهای گذشته است.