به گزارش صفیر گیلان،سعید نمکی در حاشیه افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان رازی رشت گفت: این سفر به منظور ارزیابی مشکلات و کمبودهای استان گیلان است و مواردی از مشکلات سلامت این استان را تا پاسی از شب و ساعات ابتدایی صبح امروز، بررسی کردیم. البته معاون درمان وزارت بهداشت و برخی از همکارانم را […]

به گزارش صفیر گیلان،سعید نمکی در حاشیه افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان رازی رشت گفت: این سفر به منظور ارزیابی مشکلات و کمبودهای استان گیلان است و مواردی از مشکلات سلامت این استان را تا پاسی از شب و ساعات ابتدایی صبح امروز، بررسی کردیم. البته معاون درمان وزارت بهداشت و برخی از همکارانم را بارها به این استان فرستادم و آنها نیز ارزیابی های خودشان را به بنده اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها در طرح تحول نظام سلامت در کل کشور، اما استان گیلان از این نظر مشکلات و عقب ماندگی‌هایی دارد که باید در اسرع وقت این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح بخش اورژانس جدید بیمارستان رازی رشت، گفت: اورژانس اولین محل ورود بیماران و مصدومان به بیمارستان‌ها است و اولویت اول خودمان را تکمیل زیرساخت اورژانس در شهرهایی است که فاقد این بخش هستند.

نمکی با اشاره به قدمت بالای بیمارستان رازی رشت، اظهار کرد: با افتتاح بخش جدید اورژانس این بیمارستان که در مدت کوتاهی تکمیل و تجهیز شد، بخش زیادی از بار بیمارستان مرتفع می‌شود و سایر اورژانس‌های بیمارستانی نیز ساخته و تقویت می‌شوند.

وی تاکید کرد: قرار شد که پروژه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی با فوریت تا پایان سال آینده تکمیل و افتتاح شود و با بهره‌برداری از این بیمارستان، گره‌های مهمی از بخش درمان استان گیلان را باز کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت مواد اولیه دارویی در کشور مطلوب و مناسب است، افزود: علیرغم تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و اینکه به دروغ آشکار عنوان می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی، مشمول تحریم نیست و ما را در این کالای بسیار استراتژیک هدف قرار داده‌اند و با خیال خام می‌خواهند ما را به زانو درآورند، اما هیچ کارخانه داروسازی در کشور نیست که تا پایان سال و حتی تا نیمه اول سال آینده، حتی یک روز هم وقفه داشته باشد و داروهای مورد نیاز بیماران در کشور فراهم است و ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی داریم و قولی که به مردم دادم که اجازه نخواهیم داد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مردم را اذیت کند، اجرایی شده و در حال حاضر هیچ نگرانی برای هیچ داروی اساسی در هیچ نقطه ای از کشور نداریم.

گفتنی است، بخش جدید اورژانس بیمارستان رازی رشت از محل طرح تحول نظام سلامت در زمینی با زیربنای ۷۵۰ متر مربع در طبقه همکف ساختمان اصلی اورژانس بیمارستان رازی رشت ساخته شده است. برای ساخت این بخش، ۴ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این بخش دارای ۲۷ تخت بیمارستانی است که ۷ تخت آن حاد و ۲۰ تخت تحت نظر است.