به گزارش صفیر گیلان؛جلسه ساماندهی رودخانه ها و کنترل سیلاب شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن و با حضور اعضا برگزار شد. در این نشست رضایی با تبریک هفته وحدت گفت: امیدوارم همه ما پیرو راستین خاتم پیامبران و جانشینان برحق او باشیم. سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه هدف از […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه ساماندهی رودخانه ها و کنترل سیلاب شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن و با حضور اعضا برگزار شد.

در این نشست رضایی با تبریک هفته وحدت گفت: امیدوارم همه ما پیرو راستین خاتم پیامبران و جانشینان برحق او باشیم.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه هدف از اجرای شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها، ایمن سازی مسیرها، ابنیه و راه ها است تا اینکه در زمان سیل خسارت به صفر یا حداقل برسد، یادآور شد: پس از سیل سال ۹۷ و با ابتکار محمود قاسم نژاد قبل از اینکه شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها تدوین شود، ساز و کار ساماندهی در شهرستان فومن با همکاری و نظر مساعد دادستان محترم با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال ساماندهی رودخانه ها و بازسازی مسیرهای آسیب دیده از سیل با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آغاز شد. و پس از تدوین شیوه نامه که به تایید تمام دستگاههای نظارتی و اجرایی ذیربط رسیده و ملاحظات قانونی در آن آورده شده است کار ساماندهی با ساز و کار تعریف شده ادامه پیدا کرد.

رضایی با اشاره به وقوع سیل در سال جاری گفت: در این سیل هیچ کدام از پلهای اصلی آسیب ندیدند.

وی با اشاره به برداشت شن و ماسه طی سالهای گذشته و قبل از تدوین شیوه نامه ساماندهی اظهار کرد: قبل از آن به منظور تامین مصالح پروژه ها برای پیمانکاران ذیربط توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز برداشت مصالح از رودخانه صادر می‌شد، بعلاوه برای بنیاد مسکن و شهرداران نیز مجوز صادر میشد اما هیچ تعهدی برای ساماندهی رودخانه ها یا ایمن سازی نداشتند که بستر رودخانه سالها است که به همین دلیل آسیب دیده است.

سرپرست فرمانداری فومن تاکید کرد: برخلاف گذشته در شیوه نامه تاکید شده که هدف اصلی ساماندهی و ایمن سازی براساس نقشه اجرایی تهیه توسط مهندسین مشاور آب منطقه ایست و به ازای آن هزینه های پیمانکار از محل مصالح مازاد تامین میگردد. و با توجه به تفاهم‌نامه منعقده فی مابین آب منطقه ای و پیمانکاران به اندازه ۵۰ درصد هزینه ها اجازه خروج مصالح به آنها داده می‌شود. علاوه بر آن شوراها و دهیاران نیز توقع دارند برای بهسازی معابر به آنها مصالح داده شود.

رئیس شورای تامین شهرستان فومن با انتقاد از برخی اظهارات غیرکارشناسی گفت: برخی بدون اطلاع از اقدامات انجام شده ادعا می کنند که شن ها را بردند و خوردند اما اقدامات صورت گرفته را نمی بینند. اگر برداشتی انجام شده حداقل دو برابر آن کار صورت گرفته و دستگاههای نظارتی نیز اقدامات انجام شده را پایش می کنند.

رضایی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از بیان اظهارات ناثواب و غیرکارشناسی گفت: اینگونه اظهارات افکار عمومی را مشوش کرده و آرامش مردم را بهم میزند.

وی افزود: گاهی اینگونه اظهارات غیرکارشناسی و ناثواب از زبان افرادی بیرون می آید که خود را حقوق‌دان می دانند البته تخصص آنها املاک و مستغلات است و به جای مطالعه شرح وظایف قانونی خود و پیگیری مطالبات مردم درکانالهای تلگرامی قوانین املاک و تجارت را مطرح می‌کنند.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه اینگونه اظهارات شتابزده با هیچ منطقی سازگاز نیست، افزود: از مشکلات راه های روستایی و شهری آگاه هستیم اما نمی‌توان خارج از شیوه نامه از پیمانکاران انتظار داشته باشیم که بافت روستایی و شهری را شن ریزی کنند، هرچند پیمانکاران ساماندهی رودخانه ها با تعامل صورت گرفته در بسیاری از نقاط و خارج از وظایف خود نسبت به شن ریزی راه ها اقدام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در شیوه نامه، ساماندهی و ایمن سازی است، یادآور شد: از همه دستگاه ها بخصوص بخشداران می خواهیم که با برگزاری جلسه با اعضای شورا و دهیاران و تبیین موضوع نسبت به جلب مشارکت آنان و پرهیز از اقدامات تنش زا اقدام نمایند.

رضایی با بیان اینکه همکاری دستگاه های متولی همواره راه گشا بوده است، یادآور شد: در نقاط خطرآفرین و بحران زا بنا به درخواست یک عضو ستاد مدیریت بحران وقتی که ابنیه فنی، راه ها و پل های مسیر به دلیل وجود درختان در خطر هستند با هماهنگی داخلی و نظارت لازم نسبت به قطع درختان اقدام شود.

وی گفت ایجاد آرامش و جلوگیری از بروز تنش حل معارضات محلی و ایجاد بستر مناسب برای بهبود عملکرد پیمانکاران در دستور کار بخشداران است.

رضایی بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکارانی که قبل از ابلاغ شیوه نامه در شهرستان فومن مشغول کار بودند نیز تاکید کرد و گفت: از نظر اخلاقی درست نیست که مطالبات پیمانکارانی که هنگام وقوع بحران دست ما را گرفتند و به یاری ما شتافند را نپردازیم، بنابراین از آب منطقه ای تقاضا میشود که نسبت به ارزیابی عملکرد این دست از پیمانکاران و میزان مطالبات آنها اقدام کند.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه مجوز لازم به شهرداری فومن برای برداشت شن و ماسه برای عمران شهری در سال گذشته داده شده است، گفت: اخیرا نیز مصوبه شورای شهر فومن مبنی بر برداشت شن توسط شهرداری برای بهسازی معابر در کمیته تطبیق فرمانداری تایید شد که باید توسط شهرداری پیگیری شود.رضایی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم در شرایط اقتصادی موجود که توسط دشمنان برما تحمیل شده است با هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات اقدامات مناسبی را بعمل آوریم.

و اما پاسخ عضور شورای شهر فومن در مورد این جلسه که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و ما نیز با ارسال این جواب از طرف عضو شورا آن مطلب را در زیر مطالب فرماندار اوردیم.

علیرضا علیدوست نوشت،،،،،

لازمه مدیریت داشتن سعه صدر است، ضمن اینکه قبلا یاد آور شدیم ؛ هیچ مقامی نمی تواند در غیاب شورا ؛ اعضا را محکوم به کم کاری و غیره نماید.
اگر مدیری بر کار شورا نقد دارد باید این نقد حضورا صورت پذیرد.
به باورم برخی از ادارات و نهادهای شهرستان هم تدبیر لازم دارند همه تغییر ، بزودی طی نامه ای سرگشاده به استاندار محترم گیلان حال و روز برخی از ادارات و نهاد ها را برای ایشان بازگو خواهم کرد تا تغییرات به نفع مردم صورت پذیرد. شهرستان بیش از هرچیز به آرامش نیاز دارد ؛ گویا عاملین برقراری آرامش خود مولد بی نظمی و تشویش اذهان عمومی هستند.
بنظرم گویا برخی از عزیزان هنوز نمی دانند که نباید در مقابل تشکلات مردم نهاد قرار بگیرند. محور مردم هستند …..
به قول مقام معظم رهبری؛ مسئولین باید بیشتر کار کنند ؛ کمتر حرف بزنند.
در جلسات ساماندهی رودخانه ها اعضای شورا حضور نداشتند.
احساس پیروزی و غرور و متکلم واحد بودن در چنین حالتی به این معناست که آدمی به تنهایی وارد زمین بازی شود و دروازه بدون دروازه بان را هدف قرار دهد در این حالت اونه تنها برنده نیست ؛ حتما بازنده است.

نگران پاتک نباشید بزودی برجک طرف روی ترازوی قانون قرار خواهد گرفت تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.!!!