اختصاصی/صفیر گیلان،حجت الاسلام «صادق ایران عقیده» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۱آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه  و فعالان فضای مجازی که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان  در محل فرمانداری فومن برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جنگ امروز جنگ اراده‌هاست هر کس عزمش بیشتر باشد آن برنده است، گفت: […]

 اختصاصی/صفیر گیلان،حجت الاسلام «صادق ایران عقیده» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۱آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه  و فعالان فضای مجازی که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان  در محل فرمانداری فومن برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جنگ امروز جنگ اراده‌هاست هر کس عزمش بیشتر باشد آن برنده است، گفت: امروز دیگر جنگ سخت نیست بلکه در حوزه‌های مختلف می‌توان به وضوح جنگ نرم را مشاهده کرد.

 دادستان فومن با بیان اینکه جنگ نرم بسیار آرام و تدریجی و غیر محسوس  با رسانه و فضای مجازی حرکت می‌کند ولی تخریب ان چند برابری جنگ سخت است افزود: در جنگ سخت کشتگان و تلفات به وضوح دیده می‌شود اما در جنگ نرم، کشتگان قابل رویت نیستند و ظرافت بسیاری می‌خواهد که به آن درجه برسیم تا بتوانیم میزان تخریب را  مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ نرم همه حوزه‌ها  ازاجتماعی،سیاسی،فرهنگی و …در خود جا داده است، گفت: اتفاقات و ناهنجاری‌هایی که در سطح جامعه  در حوزه های اجتماعی رخ می‌دهد حاصل جنگ نرم است.
6660b6f4-f1c6-4a32-9f9b-01bd850f54f1
حجت الاسلام ایران عقیده با بیان اینکه در جنگ نرم دشمن درصدد تسخیر قلوب و ذهن مردم است، تصریح کرد:رسانه به ویژه شبکه مجازی  موثرترین و پرنفوذترین ابزار  نوین دشمن برای ورود در افکار عمومی است.
دادستان فومن با بیان اینکه امروز رسانه سبب تحول در زندگی شخصی افراد شده‌ است، خاطرنشان کرد: شبکه مجازی اکنون تبدیل به فضای واقعی شده و هرقدر این اثرگذاری بیشتر باشد مسئولیت ما سنگین‌تر خواهد شد.
  وی با بیان اینکه این ابزار مدرن می تواند عامل ارتباط با جهان شود گفت: اگر ما روی اهداف دقیقی حرکت کنیم  در پازل طراحی شده دشمن  که فضایی برای ضربه زدن به اخلاق و مسائل سیاسی و دینی مردم است قرار نمی گیریم .
حجت الاسلام ایران عقیده با بیان اینکه آنچه مهم است  اصول و مبانی قانونی و ارزشی رعایت شود افزود؛ وگرنه دستگاه قضایی از حقوق مردم دفاع می کند و اصل قوه قضاییه پیشگیری است.

دادستان فومن خواستار دقت و نظارت برای پیشگیری از غوطه ور شدن در جرائم مختلف را از طرف رسانه ها شد و افزود: با توجه به قانون مطبوعات مطالبی را با مستندات بنویسید که اکر غیر از این باشد دستگاه قضا یی در دفاع از مردم ورود می کند.

حجت الاسلام ایران عقیده در بخش دوم گفتمان خود  با بیان اینکه اصحاب رسانه با قلم فرسایی می‌توانند شور و شعار حماسه سیاسی و  انتخاباتی را بیشتر کنند، تاکید کرد؛ در حوزه انتخابات هدف ما تعطیلی نیست زیرا  اگر شبکه‌های اجتماعی خوب کار کنند سبب شور و شوق بیشتر مردم برای شرکت در انتخابات است.

 وی خواستار فعالیت رسانه ها در انتخابات در چهار چوب قانون شد و گفت:تلاش کنید تا ارامش و اخلاق مداری را در جامعه تزریق کنید.

ایشان در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص پرونده اعضای شورا و دهیار روستایی در خصوص حذف نام شهید از روی تابلو گفت:حذف نام شهید سال گذشته در این روستا اتفاق افتاده بود که با ورود به موقع شورای تامین شهرستان موضوع جمع شد ولی متاسفانه امسال نیز این حرکت تکرار و با دستور اصلاح نشد و با تشکیل پرونده که چهار ماه طول کشید راهی دادسرا  برای اجرای پیگرد قانونی ارجا داده شد .

 ایشان همچنین در خصوص شکایت نماینده از خبرنگاران  که با پرس و جوی خبرنگاران فومن از مقامات قضایی شهرستان مطالبه شد گفت: شکایت شخص نماینده از خبرنگاران صحت داشته و دستگاه محترم قضایی به موجب قانون و حفظ حقوق قانونی شاکی اقدام به احضار خبرنگاران طرف شکایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن در خصوص برداشت شن و ماسه از رودخانه ها که مطالبه چند خبرنگار حاضر در جلسه بود نیز به دقت گوش داد و گفت: در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.