به گزارش صفیر گیلان،سرهنگ “عبدالعلی شعبانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افردی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه […]

به گزارش صفیر گیلان،سرهنگ “عبدالعلی شعبانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افردی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی جیرده ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد ۳ نفر ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.
سرهنگ عبدالعلی شعبانی بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌‌های تصرف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا متهمان ۳۲، ۳۸ و ۴۰ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت در پایان با بیان اینکه تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده کشور است خاطرنشان کرد: زمین‌خوارن بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌‌ها الزامی است.